همشهری آنلاین: مشاور حقوقی سازمان سینمایی گفت: دو تغییر عمده و ریشه‌ای در اساسنامه داشتیم که باعث می‌شود به اساسنامه بارحقوقی ببخشد و هیئت مدیره جدید را ملزم به رعایت آن خواهد کرد.

سینما

به گزارش فارس، بهزاد ابتهاج نماینده حقوقی سازمان سینمایی درباره موارد حقوقی اساسنامه خانه سینما که در جلسه میان وی و وکیل خانه سینما مورد بررسی قرار گرفت، گفت: دو تغییر عمده و ریشه‌ای در اساسنامه داشتیم که باعث می‌شود به اساسنامه بارحقوقی ببخشد و هیئت مدیره جدید را ملزم به رعایت آن خواهد کرد.

اضافه شدن کلمه «فعالیت»در ماده یک اساسنامه که صراحتا قید شده خانه سینما زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل و فعالیت می‌نماید، کلمه «فعالیت» بار حقوقی به اساسنامه می‌بخشد که مورد توافق قرار گرفته است.

وی در ادامه گفت: مطلب دوم که مورد توافق دو طرف قرار گرفت در خصوص اختیارات مجمع عمومی فوق العاده است.

هرگونه تغییرات در مفاد اساسنامه (در هر مقطع زمانی) جزء اختیارات مجمع عمومی فوق العاده است اما باید به تایید وزارت ارشاد برسد.

ابتهاج در ادامه افزود: من و آقای خندان درباره اضافه شدن کلمه «جمهوری اسلامی» هیچ صحبتی نکردیم زیرا اضافه شدن این کلمه مربوط به تصمیم گیری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی در خاتمه تاکید کرد: به عقیده من اظهار نظرهای اهالی سینما در روند بازگشایی خانه سینما و اصلاح اساسنامه آن تاثیر معکوس خواهدداشت و این روند را کند خواهد کرد.

 

کد خبر 213604
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز