همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گفت: کارخانه پردازش خاک و نخاله ساختمانی با ظرفیت پذیرش 5000 تا 10000 تن پسماندهای ساختمانی در نیمه دوم سال جاری احداث می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، سید محمد فیاض با اشاره به افزایش روزانه بیش از 50 هزار تن خاک و نخاله ساختمانی در کلانشهر تهران افزود: از سال‌های گذشته نخاله‌های ساختمانی به گود آبعلی منتقل می‌شدند، به همین منظور در انتهای اتوبان شهید بابایی و مجتمع پردازش و دفع آبعلی مکانی را برای ساخت این کارخانه برای تولید و جهت استحصال و دفع به مرکز پردازش و دفع پسماندهای عمرانی و ساختمانی در نظر گرفته‌ایم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند درباره احداث کارخانه پردازش خاک و نخاله‌های ساختمانی اظهار کرد: ساخت این کارخانجات در مرحله انعقاد و قرارداد است و امیدواریم تا در نیمه دوم سال 92 ساخت این مجموعه آغاز شود.

وی درباره افزایش حجم نخاله‌های ساختمانی با بازسازی بافت فرسوده شهر تهران در سال‌های اخیر تصریح کرد: تولید 4 تا 6 برابری نخاله‌های ساختمانی نسبت به سایر زباله‌های شهر تهران می‌تواند تهدیدی جدی برای شهری همچون تهران باشد. همچنین با بازسازی بافت شهری تهران که از مهمترین موضوعات مد نظر مدیریت شهری بوده، این میزان نخاله‌ها افزایش چشمگیری نیز یافته‌اند.

به گفته فیاض ساماندهی نخاله‌های ساختمانی از دغدغه‌های همیشگی مدیریت شهری بوده که اکنون با اقدامات انجام شده، اتفاقات خوبی در ساماندهی، انتقال و پردازش آن‌ها روی داده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند ادامه داد: این پسماندهای ساختمانی، پس از جمع آوری به کارخانجات منتقل می‌شوند تا از آن‌ها انواع ماسه، قلوه سنگ و انواع شن و خاک‌های باغچه‌ای استحصال می‌شود تا در امور باغبانی و زراعی، پرکردن گودال‌ها، آسفالت‌ها و... استفاده شود.

کد خبر 213584
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز