شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه گزیده آثار شهریار احمدی با مفهوم نوستالژیک فتوت و جوانمردی که پیش از این در خارج از کشور به نمایش در آمده است، 20 اردیبهشت ماه در گالری اعتماد افتتاح شد.

نقاشی

به گزارش همشهری آنلاین، شهریار احمدی گزیده‌ای از مجموعه‌ آثار خود، "فنون کهن عشقبازی"، "معراج"، "فنون کهن کیمیا"، "کشتی نجات" و "بوسه‌ها" را که طی سال‌های 88 تا 92 (2010 تا 2013) در گالری (AB) زوریخ به نمایش در آورده بود؛ به همراه تازه‌ترین مجموعه آثارش "تیغ بلارک" در گالری اعتماد به نمایش گذاشت.

این هنرمند در مورد این مجموعه آثار گفت: گزیده ای از 6 مجموعه‌ای که در چهار سال اخیر به صورت مستقل در خارج از کشور به نمایش گذاشتم را با یک تم و خط موضوعی در یک مجموعه ارائه دادم.

این آثار از میان آثاری که از مجموعه‌های مختلف برای خودم نگه داشته بود ارائه شده است و جملگی این آثار در کنار هم سبک و سیاق و تفکر من را نشان می‌دهد.

احمدی با اشاره به تم موضوعی آثار گفت: این مجموعه‌ها هر کدام جدا و مستقل هستند اما در یک قرائت بصری در کنار هم مفهوم جوانمردی را نشان می‌دهند.

به طور مثال در مجموعه "کشتی نجات" نگاهی نوستالژیک به حدیث حضرت رسول (ص) "ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه" داشتم و در مجموعه "معراج" که دو سال پیش در گالری اعتماد در دبی به نمایش درآمد به مسائل عرفان اسلامی و شیعه پرداخته‌ام.

وی ادامه داد: در این آثار که نشانگر شیوه کاری من است، نگاهی به انسان‌هایی از یاد رفته و جوانمردانی که عشق و ایثار را جاودانه کردند پرداخته‌ام.

این آثار نگاهی است به ادبیات ثبت شده از این جوانمردی‌ها که اسلام را جاودان کردند.

البته این آثار یک کیفیت اسلامی ایرانی دارد و اسلام عربی نیستند. درون این آثار نوعی طنز رهایی بخش وجود داد که جملگی این موارد از فرم و رنگ تا بازخوانی شخصیت‌ها سبک کاری و تفکر من را نشان می‌دهد.

این هنرمند در مورد شیوه کاری‌اش که نزدیک به کتاب‌نگاری ایرانی است گفت: من پس از تجربیاتی که در هنر مدرن داشتم پله پله به نگارگری ایرانی نزدیک شدم و اتفاقا با موضوع آثارم دنیای عجیبی را ساختند.

البته دغدغه من نگارگری نیست و به شکلی آزاد از شیوه‌های نگارگری ایرانی استفاده می‌کنم. گاهی از کادرها و گاهی از خوشنویسی، اما سعی می‌کنم آنها را به مفاهیم ذهنی که دارم نزدیک کنم.

در نمایشگاه گزیده آثار شهریار احمدی 50 اثر از 6 مجموعه این هنرمند که تاکنون در ایران به نمایش در نیامده‌اند، بر روی دیوار گالری اعتماد رفته است.

این مجموعه آثار با توجه به تنوع و گوناگونی که دارند، اما در تعامل به یکدیگر هستند و همگرایی این مجموعه آثار، دلیلی برای برپایی نمایشگاه این هنرمند شده است.

این نمایشگاه تا 31 اردیبهشت ماه در گالری اعتماد واقع در خیابان نیاوران (باهنر)، میدان یاسر، خیابان صادقی قمی، خیابان بوکان (دو راهی سمت راست)، پلاک 4 میزبان علاقمندان به هنر است.

کد خبر 213546
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز