همشهری آنلاین: رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش از اعلام نتایج آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان در اواخر نیمه اول خرداد امسال خبر داد.

مدارس استعدادهای درخشان

عبدالامیر عرفی، رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: آزمون ورودی مدارس راهنمایی استعدادهای درخشان و نمونه دولتی با حضور 370 هزار دانش‌آموز شامل 190 هزار دانش‌آموز دختر و 180 هزار دانش‌آموز پسر برگزار شد.

وی به تعداد شرکت‌کنندگان از استان‌های مختلف اشاره کرد و گفت: استان تهران دارای بیشترین شرکت کننده و استان ایلام دارای کمترین شرکت کننده بود.

عرفی با بیان اینکه تمام سؤالات آزمون ورودی مدارس راهنمایی استعدادهای درخشان از محتوای پایه ششم ابتدایی طراحی شد، ادامه داد: نتایج آزمون از دهم خرداد ماه به بعد اعلام می‌شود.

وی به نحوه اطلاع‌رسانی درباره نتایج آزمون اشاره کرد و افزود: نتایج آزمون از طریق سایت ثبت‌نام دانش‌آموزان انجام می‌شود؛ به این معنی که نتایج در تمام استان‌ها در همان سایت ثبت‌نام آن استان اعلام می‌شود.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش به نظارت بر آزمون اشاره کرد و بیان داشت: ناظران طی دو روز گذشته بر روند آزمون نظارت داشتند و هیچ موردی مبنی بر تخلف گزارش نشده است.

کد خبر 213446
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز