همشهری آنلاین: رئیس مرکز سنجش وزات آموزش و پرورش با بیان اینکه آزمون ورودی مدارس متوسطه غیردولتی و سمپاد از فردا 19 اردیبهشت ماه برگزار می شود، گفت: سوالات مربوط به این آزمون همگی از کتابهای پایه سوم راهنمایی سال تحصیلی 92-91 است.

به گزارش همشهری آنلاین، امیرعرفی با بیان این مطلب گفت: آزمون ورودی مدارس متوسطه نمونه دولتی و استعدادهای درخشان به صورت همزمان از ساعت 9 صبح در سراسر کشور برگزار می شود و در این آزمونه ها 312 هزار و 522نفر از سراسر کشور شرکت کرده اند.

وی افزود: دروسی که سوالات مربوط به آزمون از آن طراحی شده است شامل قرآن و تعلیمات دینی ، ادبیات فارسی ، عربی ،علوم اجتماعی، زبان انگلیسی ،حرفه و فن ، علوم تجربی و ریاضی است.

به گفته عرفی، زمان پاسخگویی به سولات 120دقیقه است. داوطلبان با کسب نمره حد نصاب در یکی از مدارس سمپاد و نمونه دولتی ثبت نام می کنند که البته کسب نمره حد نصاب در استان های مختلف متفاوت است.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش توضیح داد: بیشترین آمارشرکت کنندگان در این آزمون به استان تهران با 39هزار و 82نفر و کمترین استان به ایلام با یکهزار و 156نفر اختصاص دارد.

وی درباره اعلام نتایج آزمون گفت: نتایج آزمون ورودی مدارس متوسطه استعدادهای درخشان یک روز پس از پایان امتحانات خردادماه سوم راهنمایی اعلام می شود که داوطلبان می توانند نتایج آزمون را از طریق سایت سنجش یا از طریق اداره کل آموزش و پروش منطقه خود مطلع شوند.

عرفی افزود: داوطلبان پذیرفته شده در این آزمون ها 10روز بعد از اعلام نتایج، باید نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

کد خبر 213178
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز