جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه 20 اردیبهشت در تهران به امامت حجت‌الاسلام احمد خاتمی در دانشگاه تهران برگزار شد.

احمد خاتمی

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی در خطبه نخست نماز جمعه با توصیه نمازگزاران به حفظ تقوای الهی گفت: براساس آموزه های قرآن کریم راز و رمز سعادت و سیادت در دنیا و آخرت رعایت تقوای الهی است و سرگذشت عمر 120 ساله حضرت یوسف پیامبر که فراز و فرود زیادی داشت این است که هر کس تقوا را رعایت کند و برای خدا حریم نگه دارد و همچنین هزینه دینداری خود را با صبر بپردازد ، محسن و نیکوکار است و خداوند هم اجر نیکوکاران را از بین نمی برد.

وی افزود: سبک زندگی دینی شامل ایمان و باور به آموزه های الهی و دینداری و اخلاق محوری است و باید در همه انتخابهای خود اعم از انتخاب دوست ، همسر، نماینده مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهور و انتخابات شوراها باید نگاه جامع به موضوع انتخاب و گزینش صحیح و دقیق داشته باشیم.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: باید نگاه دینی به انتخاب ها داشته باشیم و انتخاب های ما با دقت همراه باشد نه اینکه فله ای انتخاب کنیم.

وی افزود: در انتخاب دوست باید تحقیق کنیم تا حتما صالح باشد و به فرموده ائمه معصومین (س) ما را در عرصه دینداری کمک کند نه اینکه ایمان ما را سست و ما را بیچاره کند.

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی با اشاره به فرموده حضرت پیامبر اسلام (ص) گفت: سعادتمندترین انسان ها کسانی هستند که با گرامی ترین و صالح ترین افراد همنشینی کنند.

وی افزود: در انتخاب همسر هم خانمها و هم آقایان باید دقت کنند که با افراد دیندار شرکت زندگی شوند چون همسر مانند گردنبندی همراه همیشگی انسان است و باید دقت کنیم که چه گردنبندی را همراه داریم.

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی اظهار داشت: همه انتخاب ها باید شامل دو محور اصلی یعنی ایمان و تدین و باور باشد و تجلی رفتاری باور هم در عمل خود را نشان می دهد و باید از انتخاب کسانی که به درد دین نمی خورند و انسان را به سوی خدا دعوت نمی کنند پرهیز کنیم ، چون هیچ ارزشی ندارد.

وی افزود:‌ باید در انتخاب دوست، همسر و انتخابهای سیاسی عنصر دین و اخلاق را مدنظر داشته باشیم و در عرصه سیاسی رئیس جمهوری را انتخاب کنیم که از بن جان به دین باور دارد و در راه دین ایستادگی و مقاومت نشان می دهد و در برابر تهدیدهای دشمنان هراسی به خود راه نمی دهد بلکه به خدا توکل می کند و کسی که به خدا تکیه کند از جهان پر از تهدید هم ترسی نخواهد داشت.

امام جمعه موقت تهران گفت: در عرصه هر انتخابی باید اصل دین و باورهای اعتقادی مدنظر ما باشد و اخلاق را هم بسیار توجه کنیم چون انسان دیندار و اخلاق مدار اگر انسان را دوست داشته باشد ، گرامی می دارد و اگر از انسانی خشمناک شود ، ظلم نمی کند.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم به مسئولان خود بیش از پدر و مادر خود شباهت دارند ، گفت: اگر رئیس جمهور یا رئیس یک اداره ای در عملکردها ، ارائه گزارشها و انتخاب مدیران زیرمجموعه خود اصول شایستگی و دینمداری را رعایت کند ،زیر مجموعه هم مثل او رفتار خواهد کرد اما اگر پس از انتخاب از مدل اتوبوس برای انتصاب قوم و خویش و هم حزبی های خود استفاده کند ، زیر مجموعه هم همین رفتار را خواهد داشت و اگر رئیس اداره ای گزارش های غیردقیق و آمارهای غیرصحیح ارائه دهد این رفتار در میان افراد زیرمجموعه وی هم تکرار خوهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی گفت: بنابراین باید عنصر اخلاق و دینمداری را در انتخاب های خود در همه عرصه ها به عنوان یک اصل مدنظر داشته باشیم و جامعه ای که به ایمان و اخلاق تکیه کند ، همیشه پیروز خواهد شد.

اعتراض نمازگزاران تهرانی به اهانت و تخریب اماکن مقدس

نمازگزاران تهرانی پس از اقامه نماز جمعه با برگزاری تظاهراتی، اعتراض خود را به اهانت و تخریب اماکن مقدس و اقدام رژیم صهیونیستی در نقض حریم هوایی سوریه اعلام کردند.

کد خبر 213431
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز