گروه شهری: به منظور احیای هویت شهر تبریز شهرداری این شهر با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طرح تورهای تبریزگردی را به اجرا می‌ گذارد.

علیرضا نوین شهردار تبریز با اعلام این مطلب افزود: بر اساس برنامه ریزی در جهت برگزاری تورهای تبریز گردی در ابتدا و در اولین مرحله با توجه به ظرفیت های شهر تبریز به برگزاری تورهای گردشگری برای شهروندان تبریزی اقدام کردیم.

این برنامه که به صورت رایگان بوده و با مسئولیت شهرداری برگزاری شده است، با هدف ایجاد روحیه توریست پذیری میان شهروندان تبریزی صورت گرفته است.

در مرحله بعدی قصد داریم تا با دعوت از سرمایه گذاران و ایرانیان سرمایه گذاری که مقیم خارج هستند از آنها دعوت کنیم تا فرصت های سرمایه گذاری در شهر تبریز را ببینند.

شهردار تبریز با اشاره به اقدامات انجام شده برای معرفی تبریز به خارجیان گفت: در همایش یکصد سال شهرداری تبریز که چندی پیش برگزار شد شهرداری با دعوت از 55 میهمانان خارجی و برگزاری تور های گردشگری در جریان این همایش و همچنین دعوت از 60 میهمان داخلی توانمندی های گردشگری این شهر را به آنان معرفی کرد.

نوین با اشاره به دستاوردهای همایش صد سال شهرداری تبریز گفت: در حاشیه این همایش ما توانستیم طی نشست هایی با گروه های اقتصادی مختلف از بسیاری از کشورها به توافق برسیم و بازدیدهای مناسبی را برای آنان از امکانات گردشگری شهر به وجود آوریم.

شهردار تبریز با اشاره به توانایی های این شهر 1500 ساله در زمینه جذب توریسم گفت: ما به برکت این همایش توانستیم با برخی از شهرهای جهان پیش نویس پیوند خواهرخواندگی را تهیه کنیم که اینکار موجب تبادل اطلاعات و همچنین گسترش مناسبات اقتصادی و تبادل گردشگر می شود. 

وی با اعلام 15 شهر به عنوان شهرهایی که با آنان پیش نویس خواهرخواندگی به امضاء رسیده است گفت: شهرهایی چون صیدا، پیشاور، هیوشیمین و استانبول  از جمله شهرهایی است که توانسته ایم با آنان به توافق برسیم و پیوند خواهرخواندگی را با آنان به امضاء برسانیم.

کد خبر 21337

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز