همشهری آنلاین: معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور از اتصال بیمارستان‌های بزرگ کشور به پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال خبر داد و گفت: تا کنون بیش از 60 بیمارستان به این پایگاه متصل شده‌اند.

sabte ahval

حمید پارسایی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: به منظور ثبت آن لاین وقایع مربوط به ولادت در بیمارستان‌های بزرگ کشور برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم انجام شده است و بزودی اغلب بیمارستان‌های کشور به این سیستم متصل می‌شوند.

وی گفت: در حال حاضر اطلاعات مربوط به تولد کودک در حدود 63 بیمارستان در استان‌های مختلف کشور در همان لحظه تولد انجام می‌شود و این بیماستان‌ها به پایگاه اطلاعات جمعیت کشور متصل شده‌اند.

به گفته وی، در استان تهران نیز در 3 بیمارستان از جمله هدایت بصورت آن لاین ثبت تولد صورت می گیرد همچنین طرحی نیز در مورد اتصال آرامستان‌ها به سازمان ثبت احوال در دست اجرا است که تا کنون حدود 11 آرامستان به این سیستم متصل شده و آمار فوتی‌های خود را لحظه‌ای در پایگاه به ثبت می رسانند.

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت‌ احوال کشور با اشاره به اینکه حدود 90 درصد از آمار مربوط به فوت و 96 درصد از آمار مربوط به تولد در مهلت قانونی انجام می‌شود، تاکید کرد: در صورت اتصال تمامی بیمارستان‌ها و آرامستان‌ها از این پس آمار مربوط به وفات و تولد در کمترین زمان ممکن به ثبت می‌رسد.

به گفته پارسایی، مهلت قانونی برای ثبت وفات 10 روز و برای ثبت تولد 15 روز اعلام شده است که سعی می‌شود این آمار به صفر نزدیک شوند.

 

کد خبر 212939
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز