همشهری آنلاین: بانک خاورمیانه در حالی با تابلوی لاتین "Middle East Bank" تاکنون ۴ شعبه در مناطق شمالی تهران افتتاح کرده که بانک مرکزی پیش از این به دو بانک شهر و آینده که اقدام مشابهی انجام داده بودند، تذکر داد و تابلوی این دو بانک تغییر کرد.

بانک خاورمیانه

تسنیم نوشت: هجدهمین بانک خصوصی ایران در حالی از ماه‌های قبل با افتتاح چند شعبه در سطح شهر تهران آغاز به کار کرده است که اطلاع رسانی قابل توجهی در این خصوص تا به امروز انجام نشده است.

بانک خاورمیانه بعد از بانک‌های اقتصاد نوین، پارسیان، کارآفرین، سامان، پاسارگاد، سرمایه، سینا، شهر، دی، انصار، تجارت، رفاه کارگران، صادرات، ملت، حکمت ایرانیان، گردشگری، ایران زمین و قوامین هجدهمین بانک خصوصی است که در سیستم بانکی ایران با مجوز بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار فعالیت خود را آغاز کرده است.

همچنین نکته قابل تأملی که در راه اندازی شعب بانک خاورمیانه در سطح شهر به چشم می خورد این است که نام لاتین این بانک "Middle East Bank" در تابلوهای شعب درج شده است آنهم در حالی که باید نام بانک‌ها به لاتین مشابه نام فارسی درج شود. بر اساس دستورالعمل زبان فارسی، نام های خاص امکان ترجمه به زبان دیگری ندارند و همان نام فقط باید با الفبای انگلیسی نوشته شود.

پیش از این بانک‌های آینده و شهر نیز چنین اقدامی را انجام داده بودند که با مخالفت بانک مرکزی روبه رو شد و بعد از آن این بانک‌ها اقدام به تعویض تابلوهای خود کردند. بانک آینده در ابتدای فعالیت خود در تابلوهای شعب خود نام لاتین این بانک را فیوچر بانک (Future Bank) و بانک شهر نام لاتین این بانک را سیتی بانک (Citi Bank)درج کرده بودند.

هیأت مؤسس این بانک در نیمه دوم سال ١‎٣‎٨٧‎، برنامه عملیاتی خود را برای تأسیس بانک خاورمیانه آغاز کرد. پس از کسب مجوزهای لازم از شورای پول و اعتبار، سرمایه بانک به میزان چهار هزار میلیارد ریال در دو مرحله در مرداد ماه ١‎٣‎٩٠ (توسط موسسین) و تیر ماه ١‎٣‎٩١‎ (از طریق پذیره نویسی عمومی) توسط اشخاص حقیقی و حقوقی تأمین شد؛ در ششم مهر ماه ١‎٣‎٩١‎ مجمع عمومی مؤسس بانک برگزار و همزمان با تأیید اساسنامه و درآمد و هزینه های تاسیس، اعضای هیأت مدیره انتخاب شدند.

اعضاء هیات مدیره این بانک عبارتند از آقایان؛

خسرو نایبی اهرنجانی، رئیس هیات مدیره
پرویز عقیلی کرمانی، نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل
روزبه پیروز
جواد جوادی
امیر دادخواه
رضا سلطان زاده به نمایندگی شرکت سرمایه گذاری صنایع ایران (سهامی عام)
سید حسین سلیمی
مجید صفریان به نمایندگی شرکت سرمایه گذاری ارزش پژوه (سهامی خاص)
اکبر کمیجانی به نمایندگی شرکت فرآیند صنعت ساختمان گیو (سهامی خاص)
شرکت خدمات مالی ایران هدایت (سهامی خاص) - عضو علی البدل

فعالیت بانک خاورمیانه با افتتاح 4 شعبه از هفته‌های قبل رسماً در شهر تهران آغاز شده است اما سکوت موسسان و اعضاء هیات مدیره این بانک در این مدت در حالی است که انتظار می رفت آغاز به کار بانکی که با هدف فعالیت‌های بین‌المللی افتتاح شده است بیشتر این باشد.

کد خبر 212934
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز