سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۱
۰ نفر

مجموعه شعر فاضل نظری که با عنوان «ضد» از سوی انتشارات سوره مهر روانه نمایشگاه کتاب تهران شده چهارمین اثر وی است که با ارائه مجموعه‌ای از 50غزل عاشقانه و عارفانه و چند شعر آیینی توانست دربیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در زمره آثار پرفروش سوره مهر قرار گیرد.

رونمایی از مجموعه شعر «ضد»

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه هنری در مراسم رونمایی از مجموعه شعر ضد‌فاضل نظری که با حضور شعرا و مسئولان فرهنگی در فرهنگسرای رسانه برگزار شد، این شاعر گفت: قرار بود که این کتاب سال گذشته به‌دست انتشارات سوره مهر منتشر شود که با وقفه مواجه شد و طی یک سال سه، چهار شعر به آن اضافه شد.

نظری درباره مجموعه شعر جدیدش عنوان کرد: این شعرها بدون خطا نیست و حتما اشکالات زیادی دارد اما حرف‌هایی که در کتاب آورده‌ام حرف‌های من نیست بلکه حرف‌های بزرگان ماست، یعنی اگر در کتاب می‌گویم دین ندارید لااقل آزاده باشید به این معناست که این حرف، خوب است و نخستین مخاطبش هم خودم هستم.

وی ادامه داد: اینکه نام کتاب را ضد‌گذاشته‌ام یعنی اینکه ما مخالف و دشمن درونی داریم که آن دست از سر ما بر نمی‌دارد. خیلی وقت‌ها خطا و اشتباه می‌کنیم و خودمان هستیم که این کار را می‌کنیم و به آن ضد‌درونمان تن می‌دهیم. فاضل نظری در پایان ضمن تشکر از حضار گفت: تمام کسانی که سخن گفتند به من یاد می‌دهند، آدم‌های خوب ا‌ینگونه به آدم‌های کوچک یاد می‌دهند و به‌طور مثال می‌گویند تو بزرگی، یعنی اینکه برو و بزرگ شو و من این محبت را می‌فهمم. نظری افزود: در روزگاری که آدم‌ها پشت سر هم حرف می‌زنند و همه نقش بازی می‌کنند صحبت کردن از دوستی و مهربانی قطعا یک فضیلت است.

در ادامه مسعود فراستی منتقد سینما نیز با اشاره به اینکه پس از 20سال نخستین‌بار است که دارم راجع به شعر در جمع غیرخودی سخن می‌گویم، گفت: یادم هست که یک‌بار هم درباره اشعار یوسفعلی میرشکاک سخن گفتم. وی افزود: از فاضل نظری خوشم می‌آید برعکس اینکه از شاعران خوشم نمی‌آید چرا که پایش روی زمین و سرش بالاست و خیلی چیزها را به طنز می‌گیرد.

فراستی عنوان کرد: اسم کتاب بسیار خوب است، البته کم ضد‌است و باید بیشتر ضد‌باشد. این منتقد سینما شعرهای نظری را به دور از مفهوم زدگی دانست و خاطرنشان کرد: مفهوم زدگی آفتی است که امروز ما در سینما و دیگر هنرها شاهد آن هستیم. همه اهل مفهوم‌اند اما هیچ‌کس مفهوم را نمی‌فهمد چرا که از فرم درست عبور نمی‌کند. وی افزود: جان فورد می‌گوید به من نگویید هنرمند من یک نانوا هستم و فاضل نظری نیز از آن نانوا‌هایی است که نانوایی می‌کند و نان خوب به مخاطبش می‌دهد.همچنین امیرخوراکیان رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، درباره مجموعه شعر ضد‌فاضل نظری گفت: نظری در مواجهه با ضد‌راه عشق را انتخاب کرده است و این برای من بسیار مهم است.

برخی آیین‌ها و مسلک‌ها در مبارزه با ضد‌خودشان فقط راه سرکوب و محکومیت را انتخاب می‌کنند اما فاضل راه عشق را به آنها نشان می‌دهد. در پایان این مراسم از مجموعه شعر جدید فاضل نظری با عنوان ضد‌که توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است رونمایی شد.

کد خبر 212922

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز