همشهری آنلاین: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص اظهارات بهمنی در جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی گفت: بهمنی از عدم اختصاص ارز مرجع برای واردات دارو خبر داده است.

مهر نوشت: در جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی علل افزایش قیمت کالاهای اساسی رئیس کل بانک مرکزی در خصوص اختصاص ارز برای واردات کالاهای اساسی صحبت کردند.

بر اساس این گزارش یکی از نمایندگان که می خواست نامش فاش نشود گفت: در این جلسه بهمنی از عدم اختصاص ارز مرجع برای واردات دارو خبر داد و در جواب به اعتراض نمایندگان در این خصوص گفت لا یکلف الله نفس الا وسعها.

وی ادامه داد: رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد که برای واردات کالاهای اساسی ازجمله روغن و کنجاله ارز مرجع در اختیار واردکنندگان قرار داده شده است.

وی افزود: اما شواهد و قرائن حاکی از عدم اختصاص ارز مرجع برای واردات کالاهای اساسی است.

توضیحات بهمنی درباره ارز مرجع مجلس را قانع نکرد

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس‌کل بانک مرکزی و وزیر جهاد کشاورزی به منظور ارائه گزارش در خصوص تورم اخیر و بالا رفتن قیمت کالاهای اساسی در جلسه غیرعلنی مجلس حاضر شدند که توضیحات بهمنی نمایندگان را قانع نکرد.

 

سید مهدی موسوی نژاد نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه غیر علنی امروز نمایندگان با مسئولین اجرایی پیرامون تورم و بالا رفتن قیمت کالاهای اساسی گفت: در ابتدای جلسه رئیس کل بانک مرکزی به ارائه گزارشی در خصوص عملکرد بانک مرکزی در ارتباط با اختصاص ارز مرجع به واردات دارو و مواد غذایی پرداخت که البته مطالب مطرح شده توسط وی مورد موافقت نمایندگان قرار نگرفت.

وی افزود: پس از آن وزیر جهاد کشاورزی برای ارائه گزارش پشت تریبون قرار گرفت و گزارشی را از واردات مواد غذایی به کشور به نمایندگان ارائه کرد و پس از آن 7 نفر از نمایندگان به بیان نقطه نظرات خود در خصوص بالا رفتن قیمت کالاهای اساسی مردم ارائه می‌کند و پس از آن مطالب جمع بندی شده و جلسه علنی آغاز می‌شود.

کد خبر 212914
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز