سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۵
۰ نفر

24راهکار برای رفع معضل خشک‌شدن دریاچه ارومیه به تصویب رسیده است که براساس آخرین اعلام رئیس سازمان محیط‌زیست کشور موضوع بارورسازی ابرهای دریاچه ارومیه نیز در دستور کار قرار دارد.


در همین رابطه رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور دیروز و در حاشیه افتتاح موزه تاریخ طبیعی ارومیه به ایسنا گفت: دریاچه ارومیه به‌عنوان یک اکوسیستم حساس و شکننده مورد توجه دولت و مخصوصا سازمان حفاظت محیط‌زیست است.

محمدجواد محمدی‌زاده افزود: تلاش‌های بسیاری در راستای حفاظت از این سرمایه با ارزش ملی صورت‌گرفته و کارگروهی توسط دولت برای مدیریت مسائل دریاچه به‌صورت یکپارچه تعیین شده است. وی گفت: هم‌اکنون مدیریت روش‌های آبیاری در حوزه آبریز دریاچه ارومیه در حال اجراست و جهادکشاورزی در استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی و کردستان نیز اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام داده‌اند.

محمدی‌زاده ادامه داد: درباره مدیریت منابع آبی و آب مازاد پشت سدها نیز با همکاری سازمان حفاظت محیط‌زیست و وزارت نیرو همکاری‌های خوبی صورت گرفته است. به گفته رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، با استفاده از فناوری‌های روز عملیات بارور‌سازی‌ ابرها در حوزه دریاچه انجام می‌شود که بررسی‌ها نشانگر این است که در سال آبی گذشته بارندگی‌ها در جزایر دریاچه ارومیه خوب بوده است.

کد خبر 212897

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز