دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک روز مانده به سالگرد پیروزی فرانسوا اولاند در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، ده‌ها هزار نفر از مخالفان چپگرای او به نشانه اعتراض به سیاستهای اقتصادی دولت در پاریس راه پیمایی کردند.

Left Front leader Jean-Luc Melanchon

Left Front leader Jean-Luc Melanchon

جبهه چپ که سازمان دهنده این تجمع بود، فرانسوا اولاند را که او هم خاستگاه چپ دارد و سال گذشته نیکلا سارکوزی راستگرا را شکست داد، متهم کرده است که به آرمانهای سوسیالیست‌ها و چپ‌ها پشت کرده است.

به گزارش یورونیوز ژان لوک ملانشون، نامزد شکست خورده انتخابات سال گذشته که در دور دوم از فرانسوا اولاند حمایت کرد حالا از مخالفان سرسخت او است.

او در میان هواداران خود گفت: «حالا ما هستیم که آمده‌ایم بگوییم که پس از یک سال نظرمان را عوض نکرده‌ایم. بگوییم که ما سیاست‌های ریاضتی را نمی‌خواهیم. سیاست‌هایی که مردم ما را به طرف رنج بی‌پایان رهنمون می‌کنند، مثل مردم بقیه اروپا.»

دولت‌های فرانسه و آلمان از معدود دولت‌های منطقه مالی یورو هستند که سیاست‌های ریاضتی شدیدی را اتخاذ نکرده‌اند اما بحران مالی باعث افزایش بیکاری و کاهش رشد اقتصادی در فرانسه شده است.

نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهند که محبوبیت فرانسوا اولاند به 25 درصد سقوط کرده است و او غیرمحبوب‌ترین رئیس جمهوری پنجاه سال اخیر در زمان حاکمیت است.

به جز سیاست‌های مالی و اقتصادی فرانسوا اولاند، لایحه قانونی کردن ازدواج همجنسگرایان موضوع دیگر بحث برانگیزی بوده است که مخالفت‌های زیادی را علیه فرانسوا اولاند برانگیخته است. روز یکشنبه شهرهای مختلف فرانسه از جمله پاریس، لیون و لیل شاهد تظاهرات مخالفان این طرح بودند.

کد خبر 212817
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز