همشهری آنلاین: دو هفته مانده به پایان لیگ برتر انگلستان، رقابت چلسی، آرسنال و تاتنهام برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا حساس‌تر می‌شود و در انتهای جدول پس از سقوط ریدینگ و کوئینز پارک رنجرز به دسته پایین‌تر، سایر تیم‌‌ها تلاش می‌کنند آخرین تیم سقوط‌کننده نباشند.

walcott

پیروزی سخت دو رقیب شمال لندنی

گرت بیل باز هم در یک لحظه با به ثمر رساندن گلی حساس، باعث ماندن تاتنهام در رقابت برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا شد. از سوی دیگر با این باخت، وضعیت ماندن یا نماندن ساوتهمتون در لیگ برتر پیچیده‌تر شد.

به گزارش بی بی سی،‌ در این دیدار چهار دقیقه مانده به پایان بازی، بازیکن سال اتحادیه بازیکنان فوتبال انگلستان با شوتی از فاصله ۲۰ متری توپ را در گوشه دروازه ساوتهمتون جا داد. این نتیجه برای ساوتهمتون ناعادلانه بود چرا که این تیم در طول بازی فرصت‌های بی شماری را برای گلزنی در خانه تاتنهام داشت ولی نتوانست دروازه این تیم را باز کند.

این پیروزی به معنای این است که تاتنهام با یک بازی کمتر و با 65 امتیاز و پس از برد آرسنال مقابل کوئینز پارک رنجرز همچنان در رده پنجم جدول قرار دارد.

در دیگر بازی این هفته آرسنال که تلاش می کند برای شانزدهمین سال پیاپی به لیگ قهرمانان اروپا راه یابد مقابل کوئینز پارک رنجرز سقوط کرده به دسته پایین تر قرار گرفت که تئو ولکات با زدن سریع‌ترین گل این فصل لیگ برتر انگلستان در ثانیه ۲۰ بازی باعث پیروزی آرسنال شد.

آرسنال که در همان دقایق پس از گل بازی را کاملا در اختیار داشت می‌توانست توسط ولکات گل دوم را هم به ثمر برساند، ولی رابرت گرین و تیر دروازه مانع از باز شدن دروازه شدند.

در ادامه بازی کوئینز پارک رنجرز کم کم بر بازی مسلط شد و در نیمه دوم فرصت‌های خوبی هم برای جبران گل خورده داشت، ولی نتوانست آنها را تبدیل به گل کند.

 

تلاش برای بقا

ویگان که در خطر صعود به دسته اول قرار دارد، در خارج خانه مقابل وست بروم قرار گرفت و توانست با گل کالوم مک مانامان در دقایق پایانی پیروزی ارزشمندی کسب کند. ویگان با پیروزی سه بر دو مقابل این تیم امیدهای خود را برای بقا در لیگ برتر زنده نگه داشت.

در دیگر بازی مهم تیم‌های پایین جدول، آستون ویلا توانست دو بر یک نورویچ را شکست دهد و با این سه امتیاز تا حد زیادی از منطقه خطر دور شود، ولی نورویچ با این باخت و همچین پیروزی ویگان، بیش از هر زمان دیگری در خطر سقوط قرار گرفت.

نتایج بازی‌های این هفته لیگ برتر

فولهام 2-ریدینگ 4

نورویچ 1-آستون ویلا 2

سوانسی 0-منچسترسیتی 0

تاتنهام 1- ساوتهمتون 0

وست بروم 2- ویگان 3

وستهام 0-نیوکاسل 0

کوئینز پارک رنجرز 0-آرسنال 1

لیورپول 0-اورتون 0

منچستر یونایتد 0-چلسی 1


جدول رده‌بندی

1- منچستر یونایتد، 85 امتیاز


2- منچستر سیتی، 72 امتیاز


3- چلسی، 68 امتیاز


4- آرسنال، 67 امتیاز


5- تاتنهام، 65 امتیاز


6- اورتون، 60 امتیاز


7- لیورپول، 55 امتیاز

 

کد خبر 212683
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز