یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۹
۰ نفر

پس از آنکه برخی درس‌ها مانند حسنک کجایی و کوکب خانم از کتاب‌های درسی دوره ابتدایی حذف شد، اینک نوبت به حذف خانواده هاشمی از کتاب اجتماعی پایه سوم دبستان رسیده است.

کتاب درسی

یکی از ناظران کتب‌ جدیدالتألیف پایه سوم ابتدایی به فارس گفت: ماجرای کتاب اجتماعی پایه سوم ابتدایی درباره یک مأمور اداره پست به نام آقای هاشمی بود که به همراه خانواده‌اش از کازرون به نیشابور سفر می‌کند که این درس در کتب جدید ۹۲، حذف شده است.

مرتضی مجدفر، پژوهشگر آموزشی و یکی از ناظران کتاب‌های جدیدالتألیف پایه سوم ابتدایی با اشاره به تصویب سند برنامه درسی ملی اظهار کرد: سند برنامه درسی ملی به تصویب شورای‌عالی آموزش و پرورش رسیده است و اخیراً رونمایی شد. وی ادامه داد: در گذشته ما فاقد نقشه راه در کتاب‌های درسی‌ بودیم و در واقع هرکدام از مؤلفان، کتاب‌های درسی را براساس سلیقه خودشان می‌نوشتند. مجد‌فر با بیان اینکه طی دو سال گذشته و قبل از تصویب سند برنامه درسی ملی، محتوای کتب درس اول و دوم ابتدایی با این سند همسوسازی شده است، افزود:

در برخی موارد مانند کتاب ریاضیات که حافظه‌محور بود، چون سند برنامه درسی ملی با حافظه‌محوری مخالف بود، کتب جدید تألیف شد. وی اضافه کرد: روند تألیف کتب درسی رو به رشد بوده و سال به سال بهتر شده و امسال در کتب سوم ابتدایی همسوسازی انجام شده است. وی افزود: موضوعات در کتاب مطالعات اجتماعی به‌صورت ترکیبی است یعنی محتوای تاریخ، جغرافیا و اجتماعی که در کتاب‌های قدیم جدا بود، اکنون درهم تنیده شده و درسی به نام مطالعات اجتماعی داریم.

 

کد خبر 212624
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز