شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۲:۵۵
۰ نفر

سازمان هواشناسی اعلام کرد: تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی استقرار سامانه کم‌فشار فصلی را بر روی کشور نشان می‌دهد

 در سطوح میانی جو  نیز شارشهای ناپایدار ضعیف نواحی جنوبی کشور را تحت تاثیر قرار داده است. به گزارش ایسنا، نقشه‌های پیش‌یابی برای 4 روز آینده تغییرات قابل ملاحظه‌ای را در الگوی نقشه‌ها نشان نمی‌دهند اما از روز چهارشنبه با تقویت زبانه‌های پرفشار مستقر در روی دریاچه آرال کاهش محسوس دما را در نیمه شرقی کشور خواهیم داشت.

بر این اساس طی 24 ساعت آینده هوای کرانه‌های دریای خزر صاف تا قسمتی ابری در پاره‌ای از نقاط نیمه‌ابری، هوای نواحی شمالی استان سیستان و بلوچستان، ‌خراسان جنوبی، یزد و کرمان صاف تا کمی ابری در پاره‌ای از نقاط همراه با وزش باد و گرد و خاک و هوای کرانه‌های دریای عمان، خلیج‌فارس و جزایر تنب بزرگ و کوچک، ابوموسی، کیش و قشم کمی تا نیمه‌ابری همراه با غبار در پاره‌ای از نقاط با مه رقیق صبحگاهی خواهد بود.

طی مدت یاد شده هوای استانهای اصفهان ، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد کمی تا نیمه‌ابری، هوای استانهای خوزستان و بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار و هوای نواحی شمالی استان هرمزگان و جنوب استان کرمان کمی تا نیمه‌ابری در بعدازظهر با افزایش ابرناکی و رگبار و رعد و برق پراکنده خواهد بود.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی کشور در روز یکشنبه هوای استان تهران و سایر نقاط کشور را صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی کرد که حداقل و حداکثر دمای تهران در این روز به 26 و 36 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. 

کد خبر 2126

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز