پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۳۸۵ - ۱۲:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین : همیشه فکر می‌کنیم امسال گرمتر از پارسال است اما واقعیت این است که این دما برای این موقع از سال طبیعی است هر چند که نسبت به میانگین دما در تیر ماه یک مقدار زیاد‌تر است.

دمای هوای تهران امروز نسبت به روز‌های قبل یک درجه کاهش داشته‌است .این دما امروز در حداکثر خود به 36 درجه و در حداقل آن به 23 درجه خواهد رسید. بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی طی 48 ساعت آینده تغییرات قابل ملاحظه ای در الگوی نقشه‌ها دیده نمی شود  اما از روز جمعه با تقویت پر ارتفاع جنب حاره بر روی کشور افزایش نسبی دما را انتظار خواهیم داشت.

نقشه های پیش یابی نیز نشان می‌دهد از روز یکشنبه با عبور موج کم دامنه از نواحی شمالی کشور ناپایداری همراه با رگبار و رعدوبرق در نواحی شمال غرب بوجود می‌آید..

در حال حاضر نقشه های هواشناسی استقرار زبانه پر فشار را در نوار شمالی و کم فشار فصلی را در نواحی جنوبی کشور نشان می‌دهد. در سطوح میانی جو پر ارتفاع جنب حاره کمی تضعیف شده است.

فرارفت هوای سرد در نیمه شرقی کشور سبب کاهش نسبی دما  و وزش باد در این نواحی خواهد شد.

هوای کل کشور

هوای کرانه های دریای خزر و استان اردبیل تا فردا صبح  کمی ابری در پاره ای از نقاط نیمه ابری همراه با مه صبحگاهی. هوای استانهای خراسان رضوی و خراسان شمالی صاف تا قسمتی ابری در پاره ای از نقاط نیمه ابری همراه با وزش باد .

 هوای نواحی شمالی استان سیستان و بلوچستان صاف تا کمی ابری همراه با طوفان گرد و خاک. هوای استانهای خوزستان ،  بوشهر ،‌ هرمزگان ، یزد ،‌کرمان ،‌اصفهان ، خراسان جنوبی و جنوب سیستان و بلوچستان صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد و گرد و غبار.

 هوای کرانه‌های دریای عمان نیمه ابری و غبار آلود گاهی ابری. هوای کرانه‌های خلیج فارس و جزایر تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی صاف تا کمی ابری و غبار آلود در پاره ای از نقاط با مه رقیق صبحگاهی.

بر اساس اطلاعیه  سازمان هواشناسی تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی بیانگر تقویت چرخند مستقر در شرق دریاچه آرال و استقرار ناوة آن در نواحی شرقی کشور همراه با فرارفت هوای سرد تراز میانی جو، ناپایداری بصورت وزش باد شدید همراه با توفان گرد و خاک در نیمه شرقی برای 48 ساعت آینده تداوم خواهد داشت.

طی روزهای جمعه و شنبه و یکشنبه از شدت وزش باد و توفان گرد و خاک کاسته خواهد شد. مجدداً از روز دوشنبه با تقویت شیو فشاری در شرق کشور وزش باد و توفان پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 1227

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز