حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه اسلام برای حفاظت از دستاوردهای خود، جهاد را سنگر حفاظت اعلام کرده است، گفت: از روزی که آوازه اسلام در محیط محدود جزیره‌العرب طنین انداز شد دشمنان بشریت به مقابله با اسلام با همه امکانات اقدام کردند و وجود نازنین خاتم‌الانبیا از وقتی که حکومتی در مدینه تشکیل داد بیش از 10سال هم طول نکشید.

کاظم صدیقی

امام جمعه موقت تهران که در همایش «جهاد ادامه دارد» سخن می‌گفت، ادامه داد: هویت دینی همه با حضور رزمندگان در صحنه مقابله با دشمن تا به امروز محفوظ مانده است. از روزی که انقلاب اسلامی در ایران به فضل الهی به نحو معجزه‌آسایی پیروز شد، شاه رفت و دست شرق و غرب کوتاه شد.

وی ادامه داد: دشمنان ما که دشمن دین و خدا هستند جنگ را به ما تحمیل کرده‌اند. عراق نبود که با ما می‌جنگید بلکه آمریکا و انگلیس و قدرت‌های باطل همه به جنگ ما آمدند تا ما را از بین ببرند. وی ادامه داد: آنکه ما را مشمول حمایت خود کرد، از جان گذشتگی جوانان و مردم ما بود که زیر پرچم ولایت با فرمان و فتوای ولی فقیه همه از کودک و نوجوان تا پیر 80و 90ساله سرباز شدند و به عشق شهادت به جبهه‌ها رفتند. در ادامه این مراسم آیت‌الله صدیقی خطیب نمازجمعه تهران گفت: با اتحاد زیر پرچم ولایت در عرصه‌های مختلف برای رفع مشکلات کشور ما می‌توانیم سختی‌ها را تحمل کنیم.

این مهم به این دلیل است که با همت و تلاش خود درهایی را که دشمن می‌بندد باز کنیم اما ذلت را پذیرا نباشیم. اگر ما مقاومت کردیم، خداوند وعده پیروزی داده است. وی افزود: خداوند ملائکه را در کنار ما قرار خواهد داد و دست غیب خدا به زندگی و نظام ما برکت می‌دهد. آیت‌الله صدیقی گفت: خدای متعال به شهادت‌طلب‌ها هم وعده اخروی داده و هم وعده دنیوی. خداوند می‌گوید قتال کنید تا فتنه به‌وجود نیاید. وهابیت منافقان داخلی و قدرت‌طلبان به‌دنبال فتنه در مقابل مردمی هستند که پشت سر رهبری ایستاده و به‌صورت یکپارچه از رهبری تبعیت می‌کنند.

ما با این استقلال و وحدت می‌توانیم تمامی مشکلات را از بین ببریم. وی تصریح کرد: به بهانه‌های مختلف ازجمله انتخابات و رأی دادن به این و آن صفوف در مقابل هم قرار گرفت و تخریب‌ها، اسراف‌ها و سوءاستفاده‌ها شروع شد اما باید بدانیم که این راه پیش می‌رود اما هزینه طی‌کردن این راه بالا می‌رود و مشکلات برای مردم ما بیشتر خواهد شد.

صدیقی افزود: باید بدانیم تا موقعی که حق و باطلی وجود دارد، جنگ این دو تعطیل‌بردار نیست. دنیا بر سر اسلام و استقلال با ما سر جنگ دارد. اگر زیر پرچم ولایت از خدا استمداد جستیم و به جای تعصبات گروهی و تخریب یکدیگر دست یکدیگر را گرفته و پیش برویم، خداوند نیز ما را کمک می‌کند. حجت‌الاسلام صدیقی در ادامه با اشاره به هتک حرمت مرقد حجر بن‌عدی و جعفر طیار گفت: با این اقدام قصد ترساندن ما را داشتند اما امروز اتحاد و ولایتمداری، معنویت، دعا، توسل و استمداد از وجود نازنین صاحب اسلام پیش از هر زمانی ضرورت دارد. وی ادامه داد: امروز اگر شما گناهان را کم کردید، توبه‌ها را اضافه کردید و دست هم را گرفتید، می‌توانید مشکلات را حل کنید؛ چراکه خدا قول داده دشمنان را ضعیف می‌کند. چنان که در هشت‌سال جنگ تمام‌عیار قدرت تمام دنیا را بر ما کم کرد.

وی ادامه داد: شهدا پیروز شدند اما امروز همچنان دشمن چنگ و دندان نشان می‌دهد، با این حال اعلام شعار حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نشان داد که نه‌تنها از این تهدیدها خسته نمی‌شویم بلکه صحنه را خالی نخواهیم کرد زیرا ما یادگار همت‌ها، باکری‌ها، صیادها و بهشتی‌ها هستیم که خونشان را به پای شجره اسلام ریختند.

وی ادامه داد: در پرتو استقلال پیش می‌رویم و بر ماست از این امانت محافظت کنیم زیرا راه ما، راه حسین بن علی است و اگر در رده ایثار، شهادت و تقوا و صلح و مقابله با نفاق و فتنه و بی‌دینی حرکت کنیم در این اوضاع خطرناکی که در عراق و لبنان و غیره می‌بینیم نجات خواهیم یافت.

کد خبر 212465
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز