چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۵:۱۷
۰ نفر

گروه ادب و هنر: نشست خبری نخستین جشنواره بین‌المللی پیامبراکرم(ص) با موضوع طراحی نشانه‌نوشته محمدرسول‌الله(ص)، صبح دیروز به ریاست مجید مجیدی و ابراهیم حقیقی، دبیر جشنواره در برج میلاد تهران برگزار شد.

مجید مجیدی

مجیدی که مدت‌هاست درگیر فیلم محمد(ص) است، در این نشست خبری تأکید کرد: با توجه به اینکه اسپانسر این جشنواره شهرداری است، خواهشمندم من را به جریان سیاسی نسبت ندهید و در این زمینه تفسیر نکنید. وی با تبریک میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن درباره اهداف برگزاری جشنواره گفت: این جشنواره با نام مقدس حضرت رسول برگزار می‌شود. علت اصلی برگزاری این جشنواره که قرار است در سال‌های آتی هم ادامه پیدا کند، فیلم پیامبر بود که ما توفیق پیدا کردیم آن را بسازیم. مجیدی همچنین به تولید اثر اخیر خود درباره پیامبر اسلام اشاره کرد و گفت: قرار بود بخشی از فیلمبرداری فیلم«محمد(ص)» در هند صورت گیرد، اما دولت این کشور مشکلاتی به‌وجود آورد، برای همین برای ادامه کار تصمیم گرفتیم به آفریقا سفر کنیم و تا چندی دیگر کار تدوین و صداگذاری فیلم آغاز می‌شود.

مجیدی با اشاره به برگزاری جشنواره و عنوان فیلم محمد(ص) بیان کرد: قرار است نام فیلم نام مقدس حضرت رسول باشد، از این‌رو تصمیم گرفتیم از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم و نه تنها در جهان اسلام بلکه از همه هنرمندانی که در این حوزه در غرب و شرق فعالیت می‌کنند بهره ببریم. نام مقدس حضرت رسول در طول این سال‌ها مورد بی‌مهری اسلام‌ستیزها قرار گرفته و به همین جهت از این حرکت مبارک فرهنگی می‌توانیم بهترین استفاده را بکنیم. مجیدی ادامه داد: ما می‌خواهیم یک جشنواره جهانی برگزار کنیم که دبیری آن برعهده ابراهیم حقیقی است تا از این جهت با این حرکت مبارک پرچم اسلام را به دست بگیریم.

مجیدی تأکید کرد: این عنوان می‌تواند زینت‌بخش شهر تهران شود و به نوعی آن را در زیباسازی این شهر نیز با کمک و توافقاتی که با شهرداری و سازمان زیباسازی شهر انجام شود، به کار بگیریم. وی درباره همکاری خود با شهرداری توضیح داد: تأکید می‌کنم که ما را به هیچ جریان انتخاباتی نچسبانید؛ چراکه ممکن است این شبهه به‌وجود بیاید که ما در این شرایط چرا با شهرداری همکاری می‌کنیم. در اصل شهرداری حامی مالی این جشنواره است. وی تأکید کرد: من از همین جا اعلام می‌کنم که هیچ نسبتی با جریان‌های انتخاباتی ندارم و نخواهم داشت. ما می‌خواهیم زیر نام مقدس آن حضرت این افتخار را داشته باشیم که حرکت کنیم و هرکس به ما کمک کند جای خوشحالی است چون یک حرکت ملی محسوب می‌شود. هر نهاد فرهنگی می‌تواند دست یاری به سمت ما دراز کند و این را بدانید این حرکت وابستگی‌ای به هیچ جریانی ندارد و امیدوارم دچار هیچ تفسیر اشتباهی نشود. در ادامه ابراهیم حقیقی، دبیر جشنواره نیز در این نشست گفت: تمام تلاش ما این است که هنرمندان جهانی بتوانند در این جشنواره شرکت کنند و با داوری‌های کارشناسانه‌ای که انجام می‌شود، آثار منتخبشان برگزیده شود. جوایز خوبی هم برای برندگان این جشنواره درنظر گرفته شده است. تمام تلاش ما این است که بتوانیم نام پیامبر را که همواره با رحمت همراه است به تمام جهانیان منتقل کنیم.

همچنین شوشتری، رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران در این جلسه گفت: مجید مجیدی هنرمند توانایی است و ما خوشحالیم که این جشنواره را به ریاست او برگزار می‌کنیم. شکی نداشته باشید که این جشنواره ادامه‌دار خواهد بود. همه هزینه‌های مربوط به جوایز و برگزاری جشنواره برعهده سازمان زیباسازی شهری است و ما از آثار برگزیدگان در آینده در سطح شهر استفاده خواهیم کرد.

کد خبر 211927

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز