زمزمه‌هایی در سازمان میراث فرهنگی جریان دارد که به موجب آن تکلیف انتصاب مجدد یک رئیس جدید در آن سازمان امروز مشخص می‌شود.

 آنطور که برخی منابع در سازمان میراث فرهنگی به روزنامه همشهری خبر داده‌اند، حتی کارتابل ریاست سازمان میراث فرهنگی نیز در دو روز گذشته در اختیار فردی که قرار است به‌عنوان رئیس جدید آن سازمان معرفی شود قرار داده شده تا وی با نحوه فعالیت سازمان میراث فرهنگی آشنا شود. دیروز و در حاشیه برگزاری همایش بین‌المللی روز ملی خلیج‌فارس که نشان زیادی از حضور مهمانان خارجی در آن دیده نمی‌شد نیز شنیده شد که محمد شریف ملک‌زاده به‌عنوان یکی از نیروهای کلیدی در ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداهای احتمالی ریاست‌جمهوری فعال می‌شود و به جای وی، براساس آنچه برخی کارکنان سازمان میراث فرهنگی خبر می‌دهند، سعید مرتضوی یکی از متهمان پرونده کهریزک حکم جدیدی از رئیس‌جمهور می‌گیرد و بدین‌ترتیب عهده‌دار ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری می‌شود.

برخی نیروهای سازمان میراث فرهنگی البته این زمزمه‌ها را به‌صورت جدی مطرح می‌کنند. اینکه آیا سعید مرتضوی که جدیدترین دادگاه وی دو روز قبل برگزار شد، قادر به اداره سازمان میراث فرهنگی به‌عنوان سازمان متولی حفاظت از میراث فرهنگی کشور و رونق صنعت گردشگری است یا خیر، موضوع دیگری است که جای آن در این مطلب نیست. نگرانی برخی فعالان حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور در این است که با راه یافتن سعید مرتضوی به ریاست سازمان میراث فرهنگی بسیاری از برنامه‌های کارشناسی و پروژه‌های باستان‌شناسی آن سازمان به‌دلیل نداشتن تجربه فعالیت میراث فرهنگی از سوی سعید مرتضوی، دستخوش اتفاقات ناخوشایند شود. همچنین برخی دیگر از کارکنان سازمان میراث فرهنگی از گزینه‌های دیگری در سازمان میراث فرهنگی نیز سخن می‌گویند که یکی از آنها مسعود علویان صدر، معاون میراث فرهنگی آن سازمان است که از سال‌ها پیش توانسته از اتفاقات مربوط به تغییر مدیریت‌ها در امان بماند؛ اگرچه انتقاداتی به فعالیت‌های او در حوزه پاسداری از میراث فرهنگی و تاریخی کشور وجود دارد. ماجرای تصمیم احتمالی رئیس‌جمهور برای انتصاب سعید مرتضوی به ریاست سازمان میراث فرهنگی نگرانی‌هایی جدی در بدنه کارشناسی سازمان میراث فرهنگی ایجاد کرده است که این روزها زمزمه‌های تجزیه و بازگشت آن سازمان به دامان وزارت ارشاد نیز شنیده می‌شود.

 

کد خبر 211917

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز