سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۵:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه همایش «منادیان حماسه» اظهار کرد: آموزه‌های اسلامی و جامعه قرآنی می‌تواند در انتخابات کمک فراوانی به مردم جهت انتخاب اصلح داشته باشد؛ باید توجه داشت که در انتخابات لازم است بر مبانی دینی و قرآنی تکیه کنیم.

سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حاشیه همایش «منادیان حماسه» در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مبنی بر اینکه وظیفه جامعه قرآنی در بصیرت‌دهی به مردم در آستانه انتخابات چیست؟ گفت: نظام ما مبتنی بر مردم‌سالاری دینی است و در جمهوری اسلامی بحث دموکراسی را به تنهایی مطرح نمی‌کنیم.

وی عنوان کرد: آموزه‌های قرآنی و اسلامی می‌تواند در انتخابات کمک فراوانی به مردم برای انتخاب اصلح داشته باشد؛ ما انتخابات را به عنوان یک تکلیف اسلامی و شرعی نیز قلمداد می‌کنیم؛ در انتخابات لازم است بر مبانی دینی و قرآنی تکیه کنیم.

اظهار کرد: بحث‌های قرآنی باید به صورت عمیق از سوی جامعه قرآنی، در جامعه مطرح شود، مردم باید بدانند اگر انتخابات را به عنوان وظیفه ملی انجام دادند و حضور پرشور در انتخابات داشتند، در واقع یک وظیفه دینی و مذهبی را نیز انجام داده‌اند.

همایش منادیان حماسه پیش‌از ظهر امروز 9 اردبیبهشت، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و جمعی از اصحاب رسانه در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

یادآور می‌شود همایش «جامعه قرآنی، بصیرت؛ رسالت‌ها و آسیب‌ها» به همت خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، وابسته به سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور 22 اردیبهشت‌ماه، با حضور جمعی از شخصیت‌ها و فعالان قرآنی کشور برگزار می‌شود.

کد خبر 211745
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز