دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۵
۰ نفر

صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین برآورد خود از نرخ تورم ۱۸۸ کشور جهان اعلام کرد: ایران با تورم 30.6 درصدی رتبه چهارم جهان را به‌خود اختصاص داد و بلاروس با تورم ۵۹ درصدی اول شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، صندوق بین‌المللی پول گزارش داد که نرخ تورم 23کشور جهان در سال گذشته میلادی دو رقمی بوده است. در برآورد گذشته این صندوق رتبه ایران از نظر نرخ تورم شش اعلام شده بود. سودان جنوبی با تورم 45درصدی و سودان با تورم 35.5درصدی به‌ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را به‌خود اختصاص داده‌اند.

اتیوپی با تورم 22.7درصدی بعد از ایران در رتبه پنجم، مالاوی با 21.27درصد در رتبه ششم، ونزوئلا با 21درصد در رتبه هفتم، تانزانیا با 16درصد در رتبه هشتم، ‌گینه با 15.2درصد در رتبه نهم و مغولستان با14.99درصد در رتبه دهم کشورهای جهان از نظر بالا بودن نرخ تورم در سال 2012قرار گرفته‌اند.

این گزارش می‌افزاید: گرجستان با تورم منفی 0.944درصد کمترین نرخ تورم را در سال 2012داشته است. خبر دیگر اینکه یک مطالعه بین‌المللی با عنوان «رژیم‌های پولی و تورم» 20کشور را که در مقطعی از تاریخ خود دارای بیشترین نرخ تورم نقطه‌ای در جهان بوده‌اند معرفی کرد. مجارستان با تورم حدود ۱۳ هزار تریلیون درصدی در سال‌های ۱۹۴۵ تا ۱۹۴۶ رکورددار نرخ تورم در جهان است و صربستان با ۳۰۹ میلیون درصد در ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۴ رتبه دوم و آلمان با تورم 29هزار و 525درصدی در ۱۹۲۰ تا ۱۹۲۳ رتبه سوم را به‌خود اختصاص داده‌اند.

کد خبر 211713
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز