همشهری آنلاین: مخالفان کویتی با برگزاری تجمعی در پایتخت این کشور که با حضور رهبران مخالفان برگزار شد، اعتراض خود را به بازداشت‌های سیاسی این کشور نشان دادند.

تجمع اعتراضی کویتی‌ها در همبستگی با زندانیان سیاسی

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، صدها تن از مردم کویت به همراه چند تن از نمایندگان سابق پارلمان و سران مخالفان از جمله ولید الطباطبایی، از نمایندگان جریان سلفی، برای نشان دادن همبستگی خود با زندانیان سیاسی، در مقابل ساختمان دادگستری تجمع کردند.

بنا بر گزارش خبرگزاری آناتول این تجمع با حضور نیروهای امنیتی کویت که سعی می‌کردند از ایجاد تنش و درگیری با مخالفان دوری کنند، برگزار شد.

مسلم البراک، هماهنگ کننده ائتلاف مخالفان کویت که به تازگی به پنج سال زندان محکوم شده، در گفتگو با خبرنگاران حاضر در محل برگزاری تجمع گفت: اگر یک موضع ملی واحد اتخاذ نشود و حضور مردم در عرصه کمرنگ شود، دستگیری و بازداشت فعالان سیاسی و فشار بر آنها افزایش خواهد یافت.

وزارت کشور کویت پیش از برگزاری این تجمع، برخورد آرام با مخالفان را خواستار شده بود. دولت کویت می‌خواهد برخورد با مخالفان به دور از تنش و درگیری باشد.

حمد المطر، از نمایندگان اسلام‌گرا و پیشین پارلمان نیز در این تجمع گفت: هدف گروه‌های اسلام‌گرا از شرکت در این تجمع، اعلام مخالفت با مجازات و پیگرد قانونی فعالان سیاسی بر اساس نظرات شخصی‌ آنها است.

وی در ادامه افزود: کشور کویت در زمینه اجرای قوانین دچار رویکرد گزینشی است و پی بردن به آن با توجه به اقامه دادگاه‌های فرمایشی علیه مخالفان سیاسی، کار ساده‌ای است.

المطر تاکید کرد که در آینده‌ای نزدیک شرایط کنونی به کلی تغییر خواهد کرد.

دادگاه‌های کویت در طول چند ماه گذشته احکام مختلفی علیه فعالان و مخالفان سیاسی، نمایندگان سابق پارلمان به اتهام اهانت به امیر کویت، صادر کرده که در مواردی اندک نیز اجرای برخی از این احکام متوقف شده است.

کد خبر 211670
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز