همشهری آنلاین: ماریو گوتسه، یکی از بزرگ‌ترین استعدادهای آلمان در پایان فصل جاری بوندس‌لیگا بوروسیا دورتموند را ترک گفته و به رقیب بزرگ این تیم، بایرن مونیخ ملحق می‌شودد. این، یکی از جنجالی‌ترین نقل و انتقالات سال جاری محسوب می‌شود.

M.Gotze

در حالی که روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه (10 و 11 اردیبهشت) دیدارهای مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا میان بایرن مونیخ و بارسلونا از یک سو و بورسیا دورتموند و رئال مادرید از سویی دیگر برگزار می‌شود، نشریه آلمانی بیلد از پیوستن ماریو گوتسه، ستاره دورتموند به بایرن مونیخ در فصل آتی خبر داد.

به گزارش دویچه‌وله، مسئولین بورسیا دورتموند صحت این خبر را تأیید کرده‌اند. قرارداد گوتسه با بایرن مونیخ از اول ژوئیه ۲۰۱۳ اعتبار خواهد داشت.

ماریو گوتسه که کارشناسان او را یکی از استعدادهای بزرگ و "الماس" فوتبال آلمان می‌دانند، یکی از مهره‌های کلیدی بوروسیا دورتموند در فصل‌های اخیر بوده و شکی نیست که غیاب او از فصل آتی در عملکرد دورتموند بی‌تأثیر نخواهد بود.

قرارداد کنونی این ستاره ۲۰ ساله با باشگاه دورتموند تا سال ۲۰۱۶ معتبر است، اما در آن تبصره‌ای وجود دارد که طبق آن باشگاهی دیگر می‌تواند در ازای پرداخت ۳۷ میلیون یورو، وی را به خدمت خود درآورد.

طبق گزارش نشریه بیلد، گوتسه قراردادی درازمدت با بایرن مونیخ بسته است و اگر مسئولین این باشگاه حاضر به پرداخت این مبلغ شده باشند، این، گران‌ترین نقل و انتقالی است که در دورن بوندس‌لیگا تا کنون صورت گرفته است.

گوتسه که از تکنیکی فوق‌العاده برخوردار است و دریبل‌زنی ماهر محسوب می‌شود، از دید برخی صاحب‌نظران فوتبال به لیونل مسی بی‌شباهت نیست و یکی از مهره‌هایی است که پپ گواردیولا، سرمربی آتی بایرن مونیخ ظاهرا مایل به همکاری با او بوده است.

ناگفته نماند که گوتسه تا کنون ۲۲ بازی برای تیم ملی فوتبال آلمان انجام داده و در فصل جاری ۱۰ گل برای دورتموند به ثمر رسانده و همچنین ۱۲ گل برای این تیم ساخته است.

 

کد خبر 211627
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز