یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۵
۰ نفر

گروه بورس: رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از بازگشایی نمادهای متوقف خبر داد و گفت:

به‌زودی تمام نمادهایی که در چند سال گذشته بسته بوده‌ و به‌دلیل اطلاع‌رسانی ناکافی به بازار پایه منتقل شده‌اند، در فرابورس باز خواهند شد. به گزارش همشهری، علی صالح‌آبادی در حاشیه پنجمین دوره آموزشی بین‌المللی بازار سرمایه اسلامی در جمع خبرنگاران، گفت: روز گذشته مصوبه‌ای در هیأت‌مدیره سازمان بورس به تصویب رسید که براساس آن شرکت‌هایی که در بازار پایه فرابورس حضور دارند، با اطلاعات موجود در سایت کدال، نماد آنها بازگشایی می‌شود و معاملات آنها در بازار پایه قابل انجام است.

او در مورد افزایش و رشد شاخص بورس در روزهای اخیر گفت: بورس به تحولات اقتصادی، سودآوری بنگاه‌ها و قیمت‌های جهانی واکنش نشان می‌دهد. سودی که امسال شرکت‌های فعال در بورس پیش‌بینی کرده‌اند 34هزار میلیارد تومان است که بیشترین سود پیش‌بینی شده طی سال‌های اخیر محسوب می‌شود. صالح آبادی تأکید کرد: اتفاقی که در سال‌های اخیر افتاده این است که بنگاه‌های ما افزایش سرمایه داشته‌ و پروژه‌های جدیدی را ایجاد کرده‌اند که به‌تدریج به بهره‌برداری می‌رسند، بنابراین بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای بر سودآوری شرکت‌ها تأثیر مثبت داشته است. در همین روزها طرح‌های توسعه‌ای شرکت‌های مختلف به بهره‌برداری رسیده است.

افزایش ارزش بازار سرمایه اسلامی

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: نوآوری در طراحی و به‌کارگیری ابزارهای مالی اسلامی، حجم و ارزش بازارها را افزایش داده و سودهای مناسبی را عاید سرمایه‌گذاران می‌کند. علی صالح‌آبادی در مراسم گشایش پنجمین دوره بین‌المللی بازار سرمایـه اسلامی که با حضور بیش از 30 اندیشمنـد و متخصص مالی اسلامی از 18کشور و با همکاری بانک توسعـه اسلامی، در تهران آغاز به‌کار کرد، افزود:

از زمان آغاز بیداری اسلامی شاهد افزایش تقاضا برای ورود مذهب اسلام به بازارهای مالی جهان هستیم. اکنون مسلمانان رویکرد بیشتری به بازارهای مبتنی بر شریعت و افزایش تقاضا برای ورود به این بازارها از خود نشان می‌دهند. ما در نقطه حساسی از تاریخ قرار داریم و وظیفه کشورهای اسلامی و قدرت‌های غیرمتعهد این است که در این برهه زمانی با هم متحد شوند. صالح‌آبادی با اشاره به لزوم استفاده از بازوی نظارتی در بازارهای مالی اسلامی گفت: نوآوری در طراحی و به‌کارگیری ابزارهای مالی اسلامی می‌تواند حجم و ارزش بازارها را افزایش دهد و سودهای مناسبی را عاید سرمایه‌گذاران کند.

کد خبر 211522
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز