جمعه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۰
۰ نفر

با توجه به رشد چهارهزار و 12 واحدی شاخص کل بورس از ابتدای امسال تاکنون، میانگین بازده بازار سهام به5.10 درصد رسید.

به گزارش همشهری، شاخص کل در دوم اردیبهشت ماه، برای نخستین‌بار در تاریخ بورس، از 42هزار واحد فراتر رفت. شاخص شناور آزاد هم نسبت به ابتدای سال 8/ 8 درصد رشد داشته است. شاخص صنعت هم نسبت به ابتدای امسال 2.11درصد رشد کرده است. همزمان با ثبت این رکوردهای تازه، معاون بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران گفت: بازار سهام در سال‌های اخیر نشان داده که همچنان بهترین گزینه سرمایه‌گذاری نسبت به سایر بازارهاست.

علی صحرایی افزود: شفافیت زیاد، ورود و خروج آسان و امکان خرید و فروش آنلاین از مهم‌ترین مزیت‌های بازار سرمایه نسبت به دیگر بازارهاست. او ادامه داد: به‌طور مثال، برای ورود به بورس نیاز به سرمایه زیاد نیست. هر فردی با حداقل سرمایه می‌تواند وارد این بازار شود و امکان درآمدزایی پیدا کند؛ علاوه‌بر اینکه به‌طور متوسط سرعت نقدشوندگی دارایی در بازار سرمایه کمتر از 30 دقیقه است. صحرایی با اشاره به تنوع شرکت‌ها در تالار شیشه‌ای گفت:

تنوع صنایع و شرکت‌ها این امکان را برای سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان فراهم می‌کند متناسب با سلایق و علایق خود وارد بازار شوند. او اعلام کرد: بازار نظام‌مند و تحت نظارت به مشتریان و سهامداران اطمینان خاطر می‌دهد که سرمایه آنها در مسیر درست سرمایه‌گذاری می‌شود. معاون بورس با اشاره به اینکه بازار سهام فرصتی برای افزایش رشد اقتصادی است، گفت:

سرمایه‌گذاری در این بازار می‌تواند علاوه بر تامین منابع شخصی، نقش بسزایی در توسعه اقتصادی ایفا کند. او با بیان اینکه هم‌اکنون سهامداران می‌توانند گزارش‌ها و صورت مالی شرکت‌ها و پیش‌بینی سود و زیان آنها را به راحتی دریافت کنند، افزود: اطلاعیه شرکت‌ها در گذشته تنها در اختیار کارگزاران قرار می‌گرفت، اما در حال حاضر اطلاعیه‌ها به سرعت روی سایت کدال قرار می‌گیرد و تمامی سهامداران و علاقه‌مندان بدون واسطه امکان استفاده از آنها را دارند. معاون بورس با بیان اینکه اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار سرمایه افزایش یافته است، تأکید کرد: سرمایه‌گذاران باید با دقت لازم وارد بازار شوند و به هیچ وجه شتابزده عمل نکنند.

کد خبر 211136
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز