یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دولت جدید ایتالیا در‌حالی‌که برای اولین بار یک خانم سیاهپوست را به‌عنوان وزیر در فهرست خود دارد، 8 اردیبشهت سوگند یاد می‌کند.

انریکو لتا، نخست وزیر جدید ایتالیا  برای نخستین بار در تاریخ این کشور یک زن سیاه پوست را به‌عنوان وزیر ادغام اجتماعی وارد دولت ایتالیا کرد.

Cecile Kyenge

سیسیل کی‌انگ،این چشم پزشک 49 ساله که اصالتا از جمهوری دموکراتیک کنگو است و سال 1983 وارد ایتالیا شد، اولویت خود را برقراری حق خاک در ایتالیا برای دریافت تابعیت دانست. درحالی که شهروندی ایتالیا بر حق خون مبتنی است.

وزیر جدید ادغام اجتماعی ایتالیا گفت: یک کودک، فرزند یک مهاجر که در اینجا به دنیا آمده است و اینجا شکل گرفته است باید شهروند ایتالیا باشد.

او همچنین نخستین زن آفریقایی تبار بود که به‌عنوان نماینده حزب دموکرات ( چپگرا) وارد پارلمان ایتالیا شد.

لتا  که روز شنبه ترکیب دولت خود را اعلام کرد ،بنا به گزارش خبرگزاری الجزیره،همراه کابینه‌اش امروز ساعت 9 و 30 دقیقه به‌وقت گرینویچ سوگند یاد می‌کند و فردا دوشنبه،9 اردیبهشت برای گرفتن رای اعتماد به پارلمان می‌رود.

نخست‌وزیر جدید ایتالیا با تشکیل دولت جدید ائتلافی حزب چپ میانه دموکراتیک و حزب خلق‌آزاد به رهبری سیلویو برلوسکنی، توانست به دو ماه بی‌ثباتی سیاسی در این کشور پایان دهد.

آنجلینو آلفانو، دبیر حزب خلق آزاد در دولت جدید سمت معاون نخست‌وزیر و وزیر کشور را به عهده خواهد داشت.

انریکو لتا پیش از اعلام اسامی اعضای کابینه با  جورجیو ناپولیتانو، رئیس‌جمهوری ایتالیا دیدار کرد.

رئیس بانک ایتالیا، فابریزیو ساکومانی در دولت جدید وزیر اقتصاد و اِما بونینو، از مقامات پیشین اتحادیه اروپا، وزیر امورخارجه ایتالیا خواهند بود.

کد خبر 211424
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز