یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۴:۲۷
۰ نفر

کرج: جاده قزل‌حصار کرج واقع در استان البرز منطقه‌ای دور افتاده است که مردم آن از سال‌های گذشته تاکنون با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند.

 قزل‌حصار؛ محصور در زندان محرومیت

 ‌مشکلاتی مانند نبود روشنایی، نابسامانی آسفالت و جداول کنار جاده و از همه مهم‌تر بوی تعفن فاضلاب این محدوده و عدم‌امنیت این محدوده ازجمله مشکلات مهمی است که ساکنان منطقه قزل‌حصار کرج با آن در ستیز هستند. آنطور که خبرگزاری مهر نوشته است شرایط زندگی در قزل‌حصار و روستاهای اطراف آن بسیار دشوار است. مردم این منطقه از نظر مالی در وضعیت سختی به‌سرمی‌برند. حتی خانواده‌های زندانیان زندان قزل‌حصار که در این منطقه زندگی می‌کنند، نه درآمد مکفی و نه شغل مناسب دارند. یکی از شهروندان ساکن در قزل‌حصار با اشاره به مشکلات خود در این منطقه از شهر کرج اظهار داشت: ساکنین این منطقه در سطح نامطلوبی زندگیشان را می‌گذرانند. شاغل هستم و حدود 30سال است در این مکان با خانواده‌ام زندگی می‌کنم.

نبود امکانات رفاهی

زینب معتمدی در ادامه افزود: درآمد پایین خود و خانواده‌ام به ما اجازه انتقال به مکانی مناسب تر را نداده است. 30سال زندگی دشوار داشتن و 30سال تحمل‌کردن، زمان کمی نیست. قزل‌حصار از نظر رفاهی و امکانات در سطح فوق‌العاده پایینی قرار دارد. موقعیت‌های شغلی کرج در شهرستان‌های اطراف ازجمله مهرشهر، گلشهر، گوهردشت، محمدشهر، فردیس و . . . است و من باید هر روز ساعت شش صبح این مسیر رقت‌انگیز را طی کنم تا به محل کار خود واقع در چهارراه طالقانی برسم.این خانم جوان همچنین یادآور شد: نبود روشنایی و عدم‌امنیت در قزل‌حصار از زمان‌های گذشته بوده و تا این لحظه به آن رسیدگی نشده است. فصل زمستان ساعت شش صبح رفت‌وآمد یک دختر جوان از مسیر این جاده پرفراز و نشیب تا چهارراه طالقانی وحشتناک است.

جولان حیوانات موذی

خانم محمدی دیگر شهروند ساکن در محله سهرابیه قزل‌حصار با اشاره به مشکلاتشان در این منطقه گفت: مکان زندگی من و خانواده‌ام کنار نهر سیاه‌جوب است که این نهر در فصل بهار و تابستان مملو از زباله و لجن، بوی تعفن، حشرات، موش و مار می‌شود و در فصل پاییز و زمستان سیلاب. وی افزود: با شروع فصل سرما و بارش باران، آب نهر خانه را احاطه می‌کند.

هشت سالی که 80 سال گذشت

محسن طلوعی دیگر شهروند ساکن در این منطقه است که ضمن اشاره به بوی تعفن فاضلاب قزل‌حصار گفت: هشت سال است در این ناحیه از شهر کرج زندگی می‌کنم و به بیماری آسم دچار هستم. بوی تعفن و لجنی که از این زندان به مشام اهالی این محدوده می‌رسد واقعا آزاردهنده است. این هشت سال، برای من 80سال گذشت چرا مسئولین مرتبط راه‌حلی برای این معضل نمی‌اندیشند؟ وی ادامه داد: از مسئولان مربوطه می‌خواهم وقت بگذارند و در این مکان حضور یابند تا از نزدیک شاهد مشکلات اهالی این محدوده باشند.

مشکل کمبود بودجه

شهردار منطقه 12کرج با اذعان به مشکلات پیش روی مردم ساکن در قزل‌حصار اظهار داشت: با توجه به اینکه حل مشکلات نهر سیاه‌جوب واقع در قزل‌حصار یکی از پروژه‌های در دستور کار شهرداری کرج است، اما رسیدگی به آن نیازمند بودجه بسیار سنگین است. غلامرضا رضوانی اضافه کرد: در اجرای پروژه سیاه‌جوب جز شهرداری، استانداری، فرمانداری، سازمان آب و فاضلاب کرج و شرکت آبفای منطقه و سازمان آبفای منطقه هم باید باهم مشارکت داشته باشند.

شهرداری در انتظار تعیین مشاور

رضوانی همچنین یادآور شد: آبی که از ارتفاعات باغستان تأمین می‌شود با همکاری و هماهنگی مناطق چهار، پنج، شش، هفت و 12شهرداری است. مقرر شده سازمان آب و فاضلاب کرج مشاوری را برای برنامه‌ریزی در حل مشکل سیاه‌جوب انتخاب کند که شهرداری این منطقه منتظر تعیین و در نهایت ارائه طرح مشاور است.وی به چگونگی اجرای پروژه رسیدگی به سیاه‌جوب اشاره کرد و گفت: در کل برای رفع این معضل یا کانال‌کشی شده یا لوله‌گذاری در آن صورت می‌گیرد، اما در حال حاضر اجرای لوله‌گذاری یا کانال‌کشی هنوز به تصویب نرسیده است. شهردار منطقه 12کرج همچنین به اراضی کنار جاده قزل‌حصار اشاره کرد و گفت: اطراف این جاده اراضی زیادی وجود دارد که مالکیت و سند آن مشخص نیست. برای آسفالت جاده قزل‌حصار ابتدا باید صاحبان این اراضی مشخص شوند تا زمان شروع کار آسفالت‌کشی شهرداری دچار مشکل نشود.

ساماندهی روشنایی و آسفالت

شهردار منطقه چهار کرج نیز تأکید کرد: رسیدگی به روشنایی جاده، آسفالت و جداول کنار آن از وظایف اداره کل راه و شهرسازی استان البرز است اما قرار بوده این وظایف به شهرداری تحویل داده شود.
فرج‌الله ایلیات با اشاره به پیگیری موضوع سیاه‌جوب افزود: در جلسه‌ای که علی اصغر کمالی‌زاده معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج با استانداری، سازمان آب و فاضلاب کرج، شهرداری و شرکت آبفای منطقه داشت، مقرر شد مشاوری انتخاب شود و طرح و نوع کار را برای این اقدام ارائه دهد.به گفته شهردار منطقه چهار علت تولید بوی تعفن سیاه‌جوب، عدم‌رعایت شیب آن محدوده و تجمع آب‌های آلوده است.

کد خبر 211385

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز