شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۴:۵۷
۰ نفر

گروه ادب و هنر: درحالی‌که فروش فیلم‌های اکران اول بهار دچار افت محسوسی شده، از صبح چهارشنبه دو فیلم تازه روی پرده سینماها آمدند.

فیلم زن، مرد، زندگی در دو روز اول اکرانش گیشه ضعیفی داشت.

فیلم برف روی کاج‌ها جای فیلم «قاعده تصادف» را در گروه عصرجدید گرفت و فیلم «رژیم طلایی» هم در گروه آفریقا جای خود را به فیلم زن، مرد، زندگی داد.

برف روی کاج‌ها ساخته پیمان معادی که با یک سال تأخیر سرانجام بر پرده سینما آمد یکی از پرحاشیه‌ترین فیلم‌های سینمای ایران در سال‌های اخیر بوده است. این فیلم در سی‌امین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره را هم گرفت. پس از جشنواره، اعتراض‌هایی به مضمون تعدادی از فیلم‌ها صورت گرفت و در میانه‌های سال گذشته فهرست فیلم‌های تحریمی حوزه هنری منتشر شد که نام برف روی کاج‌ها هم در این فهرست قرار داشت. سال گذشته تلاش جمال ساداتیان تهیه‌کننده برف روی کاج‌ها برای اکران این فیلم راه به‌جایی نبرد و درنهایت از چهار اردیبهشت اولین ساخته بلند سینمایی پیمان معادی اکران عمومی شد.

برف روی کاج‌ها در روز اول اکرانش به‌دلیل دیر آماده شدن کپی‌ها تنها چهار سالن در اختیار داشت. این فیلم روز چهارشنبه حدود 10 میلیون تومان فروخت و پنجشنبه هم کپی‌های فیلم آماده و در دیگر سالن‌ها به نمایش درآمد کمی بیش از 30میلیون تومان در گیشه کارکرد داشت. به این ترتیب برف روی کاج‌ها در دو روز اول اکرانش 40 میلیون تومان فروخت. این درحالی است که برخی از سینماهای نمایش‌دهنده برف روی کاج‌ها فاقد سردر این فیلم هستند و تلویزیون نیز تاکنون حاضر به پخش تیزرهای فیلم برگزیده مردم از سی‌امین جشنواره فیلم فجر نشده است.

فیلم زن، مرد، زندگی هم که توسط مهدی ودادی کارگردانی شده در دو روز اول اکرانش گیشه ضعیفی داشت. این فیلم در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه درمجموع پنج میلیون تومان فروخت. زن، مرد، زندگی هفت سالن در اختیار دارد و لیلا اوتادی، امیرحسین رستمی و سحر قریشی بازیگران اصلی‌اش هستند. هدایت فیلم پخش زن، مرد، زندگی را برعهده دارد. فیلم‌های برف روی کاج‌ها و زن، مرد، زندگی درحالی بر پرده سینماها آمده‌اند که اکران قاعده تصادف و رژیم طلایی نیز همچنان ادامه دارد و این فیلم‌ها با از دست دادن سینماهای سرگروهشان همچنان در چند سالن به نمایش درمی‌آیند.

فروش فیلم‌های اکران اول بهار نیز چند روزی است که دچار افت محسوسی شده، در این میان فیلم‌های «حوض نقاشی» و «رسوایی» گرچه فروش روزهای نوروزی را تکرار نمی‌کنند ولی در روزهای آخر هفته کارکرد قابل قبولی دارند. حوض نقاشی چهارشنبه 14میلیون تومان فروخت و گیشه روز پنجشنبه‌اش نیز به 30 میلیون تومان رسید. رسوایـی هم که هـمـچنان پرفروش‌ترین فیلم اکران بهاری است، آخر هفته‌اش را با فروش 50 میلیون تومانی پشت‌سر گذاشت.

کد خبر 211179

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز