پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: تالاب حسنلوی نقده نمونه‌ای از یک تالاب احیا شده در آذربایجان غربی است که با همکاری و مشارکت بخش دولتی و مردم احیا شده است

تالاب حسنلوی نقده، یک تالاب احیا

به گزارش ایرنا، حمید رعناقد افزود: تالاب حسنلو پس از شش سال تلاش مردم منطقه، تشکل‌های زیست محیطی و دستگاه‌های مربوطه احیا شده است و در حال تبدیل شدن به یکی از مکان‌های دارای جاذبه‌های گردشگری در استان است.

وی اظهار کرد: با توجه به احیای تالاب، پوشش گیاهی کاملا ایده‌آل در این ناحیه رشد کرده و محیط تالاب را برای دیدار گردشگران و هم برای زندگی جانوران آبزی و کنار آبزی در این تالاب فراهم کرده است.

رعناقد اظهار کرد: به علت رشد فرهنگ زیست محیطی در سطح استان، مراجعه و بازدید از تالاب‌های موجود و تعداد پرندگان رو به رشد است.

معاون محیط انسانی حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی افزود: با توافق‌های انجام شده با سازمان آب منطقه‌ای آذربایجان غربی یک انشعاب از کانال آبرسانی سد مخزنی حسنلو که از رودخانه گدار منشعب شده است به تالاب هدایت می‌شود.

وی اظهار کرد: علت واگذاری این انشعاب اخذ حق آبه زیست محیطی تالاب بین المللی حسنلو بوده که تاکنون به طور مستقیم و از طریق کانال احداثی تخصیص نیافته بود.

تالاب حسنلو در غرب جاده مهاباد به ارومیه و در حدود 20 کیلومتری شرق نقده واقع است و 450 هکتار مساحت فعلی تالاب است.

این تالاب شامل دریاچه‌ای کم عمق با آب لب شور فصلی بوده که از آب باران، چشمه‌ها و جویبارها تغذیه می‌شود.

تالاب سولدوز، تالاب یادگارلو، تالاب دورگه سنگی از جمله سایر تالاب‌های شهرستان هستند که تالاب یادگارلو هم اکنون به علت زهکشی در اطراف آن خشک شده است.

کد خبر 211061
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز