همشهری آنلاین: مراسم تشییع و یادبود مارگارت تاچر نخست وزیر اسبق انگلیس که هفته گذشته در شهر لندن برگزار شد، حدود سه میلیون و 600 هزار پوند برای مالیات دهندگان انگلیسی خرج برداشته است.

تشییع و یادبود مارگارت تاچر

به گزارش ایرنا، دفتر نخست وزیری انگلیس روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: حدود نیم میلیون پوند از این مبلغ صرف تشریفات و برگزاری مراسم یادبود در کلیسای سنت پل لندن شده و بیش از یک میلیون و 100 هزار پوند نیز برای امور امنیتی و انتظامی هزینه شده است.

بر اساس این بیانیه، مبلغ دو میلیون پوند نیز صرف هزینه‌های پلیس، از جمله پرکردن جالی خالی افسرانی که برای این مراسم به کار گرفته شده بودند، شده است.

دفتر نخست وزیری انگلیس افزود: بخشی از هزینه‌های دیگر نظیر خرید گل و کفن و دفن را خود خانواده خانم تاچر پرداخت کرده اند.

مراسم تشییع جنازه تاچر روز چهارشنبه هفته گذشته - 28 فروردین ماه- تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد. بسیاری از گروه‌های مدنی و نهادهای غیردولتی انگلیس با برگزاری مراسم تشریفاتی و پر زرق و برق برای تشییع و یادبود تاچر آن هم با پول مالیات دهندگان مخالفت کرده بودند.

در جریان مراسم تشییع نیز تعدادی از مخالفان تاچر با حضور در مسیرهای عبور جنازه، اعتراض خود را به این مراسم و همچنین سیاست های نخست وزیر اسبق انگلیس اعلام کردند. مخالفان تاچر معتقدند که سیاست های نئولیبرالی و خصوصی سازی وی زندگی میلیون ها انگلیسی را در دهه 1980 میلادی ویران کرد.

مارگارت تاچر که طی سال های 1979 تا 1990 میلادی سمت نخست وزیری انگلیس را برعهده داشت یکی از معروف ترین و جنجالی ترین سیاستمداران این کشور به شمار می رود که هواداران و مخالفان سرسختی دارد.

وی که در اواخر عمر از بیماری آلزایمر رنج می برد، روز دوشنبه 19 فروردین ماه بر اثر سکته مغزی در لندن درگذشت. تاچر هنگام مرگ 87 سال سن داشت.

کد خبر 211060
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز