پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۶:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: سید محمد خاتمی صبح امروز به منظور شرکت در کنفرانس «صلح از دیدگاه اسلام و مسیحیت» به ایتالیا سفر کرد.

 به گزارش روابط عمومی موسسه بین‌المللی گفت و گوی فرهنگها و تمدن‌ها ،حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی در این سفر با پاپ بندیکت شانزدهم، رهبر کاتولیک‌های جهان نیز دیدار و گفت و گو خواهد کرد.
این دیدار درحالی صورت می‌گیرد که قرار بود خاتمی پاییز سال 2006 و اواخر اکتبر با پاپ دیدار کند اما این دیدار به دلیل اظهارات پاپ که موجب خشم جهان اسلام شد، لغو شد.؛پاپ با توضیح و اصلاح این اظهارات رویکرد مثبتی را در قبال مسلمانان در پیش گرفت
قرار است رییس موسسه‌ی بین‌المللی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها در خلال سفر به ایتالیا در دانشگاه گریگوری واتیکان و چند دانشگاه دیگر با نخبگان و اندیشمندان واتیکان ایتالیا گفت و گو و سخنرانی کند و همچنین  دیدارهایی  با رومانو پرودی، نخست وزیر و ماسیمو دالما، وزیر امور خارجه این کشور نیز داشته باشد.
خاتمی هم‌چنین قرار است با کاردینال تراتسیسیو برتون، نخست وزیر واتیکان دیدار و در نشست‌های فرهنگی و مذهبی پالرمو، میلان و فورلی شرکت کند.
همچنین در ادامه‌ی این سفر رییس جمهور سابق کشورمان به منظور شرکت در اجلاسی که به تبیین دیدگاه‌های اسلام و مسیحت در نفی خشونت اختصاص دارد به نروژ  سفر خواهد داشت و به دعوت نخست وزیر سابق نروژ در این اجلاس سخن خواهد گفت.
کد خبر 21101

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز