چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: پیکر ۴ شهید گمنام در استان بوشهر، ساعتی پیش همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین(ع) در حضور مسئولین شهر و مردم شهیدپرور اهرم و آبدان، تشییع و تدفین شدند.

شهید گمنام

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، پیکر 4 شهید گمنام در استان بوشهر، امروز همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین(ع) تشییع و تدفین شدند.

استان بوشهر که قرار بود در روز 25 فروردین ماه و همزمان با دیگر استان‌های کشور میزبان پیکرهای مطهر شهدای گمنام باشد، به دلیل وقوع زلزله در این استان تشییع شهدای گمنام به تأخیر افتاد. از این رو پیکر چهار شهید روز گذشته وارد استان بوشهر شده و ساعتی پیش مراسم تشییع و تدفین آن‌ها در دو شهر آبدان و اهرم از توابع استان بوشهر برگزار شد.

دو شهید گمنام 17 و 22 ساله روز گذشته در حضور گسترده و پرشور مردم از بوشهر به شهر بردخون وارد شد. این دو شهید پس از عبور از روستاهای مسیر به نام‌های گناری، وحدت اباد، آبکش، مغدان، شهنیا و سجادیه، در میان استقبال گرم مردم شهید پرور روستاها به بخش برد خون منتقل شدند.سپس به مصلای نماز جمعه شهر منتقل شده و مراسم وداع با آنان بعد از نماز مغرب و عشا برگزار شد.

پیکر این دو شهید گمنام ساعتی پیش با حضور مسئولین شهرستانی و استانی، فرمانده سپاه منطقه و امام جمعه شهرستان در شهرستان دیَر شهر آبدان تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شدند.

همچنین پیکر دو شهید گمنام دیگر که 18 و19 ساله بودند، وارد شهر اهرم شدند. روز گذشته از روستاهای سمن، آباد، چاه پیر، باغک، عالی حسینی و انبارک با همراهی پرشور مردم روستاها گذشته و به مصلای نماز جمعه شهر جهت انجام مراسم وداع با شهدا منتقل شدند. در مراسم وداع با این شهیدان یکی از مسئولین سپاه منطقه به ذکر خاطرات عملیات‌های دفاع مقدس پرداخت و مراسم با ذکر مصیبت اهل بیت به پایان رسید.

پیکر این دو شهید نیز ساعتی گذشته با حضور مسئولین شهر اهرم و در حضور مردم شهیدپرور این شهر در شهرستان تنگستان شهر اهرم به خاک سپرده شدند. در مراسم تدفین این شهدا آیت‌الله، راستگو امام جمعه شهر سخنرانی کرد.

پیکر پاک 176 شهید دفاع مقدس که در مدت 45 روز در داخل و خارج از کشور توسط کمیته تفحص و جستجوی مفقودین نیروهای مسلح کشف شده است، همزمان با شهادت حضرت زهرا(س) در 29 استان تشییع و به خاک سپرده شد. از شهدای تازه تفحص شده، 46 شهید شناسایی شده‌اند و 130 شهید دیگر گمنام و بی‌نام و نشان هستند. 6 شهید از این 130شهید گمنام در تهران به خاک سپرده شدند و مابقی برای تشییع و تدفین به استان‌های دیگر منتقل شدند.

کد خبر 210901
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز