همشهری آنلاین: در پی واژگونی اتوبوس حامل مشمولان خدمت سربازی که روز گذشته در استان همدان رخ داد، جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح ضمن ارائه توضیحاتی درباره آخرین وضعیت حادثه دیدگان از پیگیری ویژه این حادثه توسط نیروی انتظامی خبر داد.

سردار موسی کمالی

سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: روز گذشته مطابق اول اردیبهشت ماه، اولین اعزام مشمولان دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم و بالاتر از آن در سراسر کشور انجام شد.

وی ادامه داد: متاسفانه در جریان یکی از این اعزام‌ها که از وظیفه عمومی همدان به پادگان مالک اشتر ناجا در حال انجام بود، اتوبوس حامل 38 تن از مشمولان واژگون شد.

کمالی با بیان اینکه در پی این حادثه اغلب مشمولان به شکل سرپایی مداوا شدند گفت: اما یکی از این افراد دارای وضعیت جسمی نامناسب است که با هماهنگی‌های انجام شده وی به یکی از بیمارستان‌های مجهز در تهران منتقل می‌شود.

وی با اشاره به تبصره 4 از ماده 5 قانون جدید خدمت وظیفه عمومی به ایسنا گفت: بر اساس این قانون سربازان از زمانی که برای اعزام به یگان وظیفه عمومی مراجعه می‌کنند سرباز نیروهای مسلح محسوب شده و بیمه‌اند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه تمام هزینه‌های درمان و امور پزشکی این افراد نیز بر اساس همین قانون بر عهده ستاد کل نیروهای مسلح خواهد بود، تصریح کرد: در این مورد نیز تمامی هزینه‌های مربوط به درمان این مشمول نیز از سوی نیروی انتظامی انجام می‌شود و مراحل آن در حال پیگیری است.

وی همچنین درباره تاریخ جدید اعزام این افراد و تسهیلات در نظر گرفته شده برای آنان خاطرنشان کرد: آن دسته از مشمولان حادثه دیده که به شکل سرپایی مداوا شده‌اند و داوطلب اعزام به خدمت هستند می‌توانند مراجعه و به خدمت سربازی اعزام شوند.

کمالی افزود: اما آن دسته از افرادی که مصدوم شده و یا شوکی به آنان وارد شده تا اول تیرماه سال جاری فرصت دارند تا خود را برای اعزام به خدمت سربازی معرفی کنند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح همچنین با اشاره به وضعیت مصدومی که وضعیت جسمانی وی نامناسب است، نیز گفت: پیگیری‌های لازم برای بهبود کامل این فرد انجام شده اما با این وجود اگر مصدومیت وی به گونه‌ای باشد که نتواند خدمت خود را انجام دهد، پرونده وی در کمیسیون پزشکی بررسی و در صورت تایید علاوه بر اعطای معافیت، وی به عنوان مستمری بگیر نیروهای مسلح نیز محسوب خواهد شد.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه خوشبختانه دراین حادثه مورد فوتی گزارش نشده است، درباره علت این حادثه به ایسنا گفت: علت قطعی این حادثه از سوی پلیس راهور اعلام خواهد شد اما بر اساس ظاهر امر و اظهارات شاهدان بی احتیاطی راننده سهم زیادی در علت وقوع این حادثه ناگوار داشته است.

کمالی با اشاره به حضور مامور بدرقه به عنوان ناظر در این اتوبوس خاطر نشان کرد: اظهارات و گزارشات مامور بدرقه در خصوص این حادثه نیز موجود است و به ثبت رسیده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیگیری‌های لازم در صورت مشخص شدن مقصر یا مقصران این حادثه از سوی نیروی انتظامی و دستگاه‌های مربوطه انجام خواهد شد.

کد خبر 210493
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز