دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۵:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرانسوی‌ها اعلام کردند در جشنواره فیلم کن شصت و ششم برنامه ویژه‌ای برای گرامیداشت جری لوییس کمدین آمریکایی تدارک دیده‌اند.

بازیگر سینمای جهان

به گزارش مهر به نقل از ریلیف، به نظر می‌رسد امسال سال جری لوییس باشد زیرا در جشنواره فیلم ترایبکا نیز برنامه شب اختتامیه برای گرامیداشت سی امین سال اکران فیلم "سلطان کمدی" به نمایش این فیلم اختصاص داده شده که جری لوییس و رابرت دنیرو دو چهره اصلی این فیلم هستند.

جری لوییس بازیگر کهنه‌کار هالیوود که آخرین‌بار در سال 1995 در فیلم "استخوان‌های بامزه" ظاهر شده بود، چندی پیش بازی در فیلم جدیدی را به کارگردانی دانیل نوآ آغاز کرد.

او متولد ۱۶ مارس ۱۹۲۶ است و به عنوان بازیگر، کمدین، تهیه کننده، نویسنده و کارگردان آمریکایی شناخته می‌شود.

در فهرست امسال فیلم‌های حاضر در جشنواره فیلم کن فیلم‌های مهمی از کارگردانان معتبر آمریکایی چون برادران کوئن، جیمز گری، آلکساندر پین، استیون سودربرگ، جیمز فرانکو و سوفیا کاپولا دیده می‌شود.

رومن پولانسکی نیز با جدیدترین فیلم خود "ونوس در خز" از دیگر فیلمسازان این جشنواره است. با این حال طبق روال همیشگی کن، کمترین حضور فیلمسازان در این رویداد مشهود است.

امسال جشن گرامیداشت سینمای هند نیز در کن تدراک دیده شده است.

با اعلام اسامی فیلم‌های شرکت‌کننده در جشنواره امسال روشن شد در بخش رقابتی 19 فیلم، در بخش نوعی نگاه 15 فیلم، در بخش خارج از رقابت 2 فیلم، در بخش نمایش ویژه 5 فیلم و در بخش نمایش نیمه شب دو فیلم به نمایش درمی‌آیند.

امسال اصغر فرهادی با جدیدترین فیلمش "گذشته" در بخش رقابتی و محمد رسول اف با فیلم "ناشناس" در بخش نوعی نگاه حضور دارند.

علاوه بر این "بیش از دو ساعت" ساخته علی اصغری از ایران اثری است که به بخش رقابتی فیلم کوتاه جشنواره شصت و ششم کن راه‌یافته است.

در بخش سینه فونداسیون نیز 18 فیلم معرفی شده اند که فیلم "دوئت" ساخته نوید دانش از مدرسه فیلم کارنامه از جمله آنهاست.

فیلم افتتاحیه کن 2013 "گتسبی بزرگ" اثر باز لورمان و "زولو" اثر جرومی سال نیز فیلم شب اختتامیه است.

 

کد خبر 210411

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز