دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۴:۵۵
۰ نفر

پس از آنکه گزارشی از وضعیت میراث فرهنگی و طبیعی جزیره هرمز در رسانه‌ها منتشر شد، سرپرست اداره میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان به ایسنا اعلام کرد که جزیره هرمز در فهرست آثار ملی ثبت می‌شود.

جزیره هرمز


 عباس نوروزی درباره معرفی و حفاظت از آثار طبیعی جزیره هرمز که به‌دلیل نداشتن نگهبان، تعیین‌نشدن حریم و اقدامات حفاظتی در معرض آسیب قرار دارند، گفت: جزیره هرمز تا حدودی برای مردم شناخته شده است و گواه این موضوع، رشد 100درصدی سفر در تعطیلات نوروزی به این مقصد بود‌ ولی برای ایجاد زیرساخت و انجام اقدامات حفاظتی در آن، به سرمایه‌گذاری نیاز داریم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شرایط سرمایه‌گذاری در جزیره‌ای که استراتژیک است و در نقطه مرزی قرار دارد، فراهم است؟ گفت: در این جزیره با دو مسئله «استراتژیک بودن» و «محدودیت زمین» برای واگذاری به سرمایه‌گذاران مواجهیم ولی شرایط برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری جزیره فراهم می‌شود.

به‌گفته نوروزی مهم‌ترین مسئله در جزیره هرمز‌، حفظ خاک آن است که خودش یک جذابیت طبیعی به‌شمار می‌آید و سرمایه‌گذاری‌ها هم صرفا باید با هدف ایجاد امکانات رفاهی برای گردشگران انجام شود، نه تغییر آثار طبیعی!

کد خبر 210396

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز