یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مایکروسافت در نهایت به نتیجه مطالعه‌ای که موتور جستجوی بینگ را پنج برابر بیشتر از موتور جستجوی گوگل مقصر انتقال بد‌افزارها به کاربران اینترنتی اعلام کرده بود،‌ واکنش نشان داده و از آن دفاع کرد.

براساس گزارش NBC، هفته گذشته گزارش نتایج مطالعه پایگاه AV-Test که میلیون‌ها وب‌سایت را مورد بررسی قرار داده‌بود نشان داد موتور جستجوی بینگ بد‌افزارهای بیشتری را نسبت به موتور جستجوی گوگل به کاربرانش نشان می‌دهد.

پس از یک هفته دیوید فلستد یکی از مدیران ارشد بینگ در وبلاگ خود نوشت در این تحقیق به اشتباه به‌جای استفاده مستقیم از جستجو‌های Bing.com از Bing API استفاده شده‌است که این شیوه منجر به بروز خطا در نتایج تحقیق شده زیرا نتایج API( رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزار) سیستم‌های هشدار را دور زده و برچسب‌های هشدار را نمایش نمی‌دهد.

به گفته وی بینگ به واسطه غیر‌فعال‌کردن لینک وب‌سایت های آلوده و نمایش پیام هشداری مبنی بر احتمال آلوده بودن وب‌سایت جستجو شده، از کلیک کردن کاربرانش بر روی این لینک‌ها جلوگیری می‌کند. اما چرا بینگ چنین لینک‌های آلوده‌ای را نمایش می‌دهد؟

فلستد می‌گوید دلیل حذف نشدن این وب‌سایت‌ها از لیست جستجو‌ها این است که اکثر این وب‌سایت‌ها کاملا قانونی و معتبر هستند و در اصل میزبان بد‌افزارها نیستند، بلکه قربانی حملات هکرها شده‌اند. درصورتی که چنین سایت‌هایی همچنان آلوده باقی بمانند، رتبه‌بندی آنها به تدریج کاهش خواهد یافت زیرا دیگر کسی برروی آنها کلیک نخواهد کرد.

وی در دفاع از بینگ به این نکته اشاره کرد که گوگل به کاربرانش درزمینه بد‌افزار اخطاری نمی‌دهد،‌درحالی که بینگ این‌کار را انجام می‌دهد.

کد خبر 210300
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز