همشهری‌آنلاین: قیمت شیرهای طعم دار در بازار اگرچه حساسیت افزایش قیمت شیرهای ساده را ندارد اما بررسی‎ها در کنار تائیدیه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، افزایش قیمت را نشان می‌دهد.

مهر نوشت: اگرچه مصرف شیرهای طعم دار چند سالی بیشتر نیست که در کشور رواج یافته است، اما در همین مدت زمان کوتاه توانسته مشتریان خاص خود را جلب کند و بازار مناسبی را به لحاظ مصرف برای خود کسب نماید.

در این میان، البته به دلیل اینکه مشتریان استفاده از شیرهای طعم دار نیز قشر خاصی از جامعه بوده و تمامی اقشار آسیب پذیر را در بر نمی گیرد، معمولا واکنشها به افزایش یا کاهش قیمت آن، به گستردگی واکنش ها به تغییرات قیمتی شیر ساده که مصرف آن در میان عامه مردم رواج دارد نیست.

بررسی های میدانی مهر نشانگر این است که قیمت انواع شیر طعم دار از شیرکاکائو گرفته تا شیرموز و سایر انواع آن، در بازار با افزایش قیمت مواجه بوده و به طور متوسط 10 تا 15 درصد افزایش را تجربه کرده است.

از سوی دیگر، افزایش قیمت شیرهای طعم دار نیز در روزهای ابتدایی سال جاری به تائید سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان رسیده و قیمت این محصولات هم اکنون از سوی این سازمان اعلام شده است.

بر این اساس، هر پاکت شیرکاکائو 750 تومان، شیر وانیلی 200 سی سی سه گوش 650 تومان، شیرعسل 200 سی سی 650 تومان، شیرموز 200 گرمی 650 تومان، شیر کاکائو 200 گرمی 750 تومان و شیر توت فرنگی 200 گرمی نیز 750 تومان نرخ گذاری شده است.

البته رنج قیمتی انواع شیرهای طعم دار ممکن است بسته به کارخانه تولیدی آنها یا برندهای متنوع و صاحب نام، بعضا 20 تا 50 تومان گرانتر از نرخهای مذکور باشد. تا پیش از این قیمت انواع شیر طعم دار 50 تا 70 تومان کمتر از ارقام مصوب بود.

گزارشها حکایت از آن دارد که شیر طعم دار مانند شیر معمولی، دارای 9 ماده مغذی ضروری شامل کلسیم، پروتئین، ویتامین B2 ،B3 ،B12 ،A ،D و پتاسیم و فسفر است.

کد خبر 210032
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز