همشهری آنلاین: تیم صاحبنام بایرن مونیخ که چندی پیش عنوان قهرمانی این فصل از رقابت‌های بوندس‌لیگای آلمان را به دست آورده، در جام حذفی فوتبال این کشور نیز قدرت‌نمایی کرده و به فینال این مسابقات راه یافته است.

M.Gomez

شامگاه سه‌شنبه (۱۶ آوریل / ۲۷ فروردین) نخستین دیدار از دو بازی مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی فوتبال آلمان برگزار شد که طی آن بایرن مونیخ، رکورددار عنوان قهرمانی بوندس‌لیگا میزبان تیم وولفسبورگ بود.

مونیخی‌ها در این دیدار که در حضور ۷۱ هزار تماشاگر برگزار شد، فستیوال گل به راه انداختند و مهمان خود را ۶ بر 1 درهم کوبیدند. بازیکنان بایرن در نیمه نخست دو بار و در نیمه دوم نیز چهار بار دیگر دروازه وولفسبورگ را باز کردند. تک گل وولفسبورگ را دیگو، ستاره برزیلی این تیم در دقیقه ۵۰ به ثمر رساند.

یکی از چهره‌های موفق این پیکار ماریو گومز، مهاجم ملی‌پوش بایرن مونیخ بود که در دقیقه ۷۷ قدم به میدان گذاشت و به تنهایی توانست در عرض هفت دقیقه (۸۰، ۸۳ و ۸۶) سه گل وارد دروازه وولفسبورگ کند. این نوزدهمین بار است که بایرن مونیخ در فینال جام حذفی آلمان حضور می‌یابد.

شامگاه چهارشنبه (۱۷ آوریل/ 28 فروردین) هم دومین دیدار مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی آلمان برگزار ‌شد که طی آن تیم اشتوتگارت میزبان فرایبورگ بود وموفق شد با پیروزی بر این تیم بلیت ورود به فینال این مسابقات را بگیرد.

اشتوتگارت در این دیدار پرتحرک و دیدنی که در حضور ۵۹ هزار تماشاگر برگزار شد، با نتیجه ۲ بر ۱ از سد مهمان خود گذشت. گل‌های اشتوتگارت را بوکا و هارنیک در دقایق ۹ و ۲۹ به ثمر رساندند. تک‌گل فرایبورگ نیز در دقیقه ۱۴ توسط روزن‌تال به ثمر رسید.
به گزارش دویچه‌وله، اهمیت این پیروزی نه تنها راه‌یابی به فینال جام حذفی است، بلکه حضور در فصل آتی لیگ اروپا بوده که با درآمدهای درخورتوجهی همراه است.

از آنجایی که بایرن مونیخ، دیگر فینالیست جام حذفی آلمان، قهرمان این فصل شده و در لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا حضور خواهد داشت، شرکت اشتوتگارت در لیگ اروپا نیز تضمین شده است.

در حالی که اشتوتگارت در رقابت‌های بوندس‌لیگا تا اندازه‌ای ضعیف ظاهر شده و هم اکنون در رده ۱۲ جدول به سر می‌برد، تیم فرایبورگ در فصل جاری لیگ برتر فوتبال آلمان خوش درخشیده و اگر بتواند فرم کنونی را حفظ کند، شانس آن را دارد که از طریق بوندس‌لیگا به لیگ اروپا راه یابد.

فینال جام حذفی آلمان در روز اول ژوئن (11 خرداد) طبق سنت همیشگی در ورزشگاه المپیک برلین برگزار می‌شود.

 

کد خبر 209983
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز