همشهری‌آنلاین: علی‌اکبر ولایتی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در سال 84 طی یک نظرسنجی شما نفر اول، آقای احمدی‌نژاد دوم و هاشمی سوم بودند چرا شما کنار کشیدید؟گفت: اصل قضیه این است که زمانی خدمت حاج‌آقا مجتبی تهرانی رسیدم و ایشان به من گفت، بر تو واجب است که بیایی و همچنین گفت که خدایا شاهد باش که من گفتم اما در آخر گفت: اگر هاشمی آمد تو نیا.

علی‌اکبر ولایتی عضو ائتلاف پیشرفت پیش از ظهر پنجشنبه در جمع جامعه اسلامی فرهنگیان در محل جامعه زینب(س) با بیان اینکه بنده خود معلم هستم، اظهار داشت: از سال 42 همزمان که در رشته پزشکی پذیرفته شدم کار معلمی هم می‌کردم.

وی با بیان اینکه در سال 48 و 49 نیز در دبیرستان قلهک، فیزیک، شیمی و زیست‌شناسی درس می‌دادم، گفت: بعد از گرفتن تخصص نیز مراحل استادیاری و استادی را طی کردم و در واقع 50 سال سابقه معلمی دارم.

مهمترین اظهارات ولایتی به نقل از فارس در زیر آمده است:

  • شرایط کنونی و انتخاباتی که در پیش است؛ شرایط کنونی به حق فرمودند که از سال 57 تا کنون شرایطی به این حساسی نداشته‌ایم و چه بخواهیم و چه نخواهیم سه قطب در کشور وجود دارد.
  • مجموعه متحدین به نظام که نام مبارک اصولگرایی را دارند یک طرف هستند، اصحاب فتنه و اینهایی که امتحان‌های بدی در ادوار مختلف دادند و فتنه سال 88 و فتنه سال 78 را نیز ایجاد کردند و در مجلس ششم علیه نظام به عنوان نماینده مجلس اعتصاب غذا کردند در طرف دیگر هستند که به صورت یک نیروی نیمه خفته که وقتی فرصتی ببینند بیدار شده و ماجراهای گذشته تکرار می‌شود و اصحاب انحراف نیز یک طرف دیگر به شمار می‌روند.
  • شرایط خارجی کشور ؛ امروز شرایط بیش از اینکه تحت تأثیر مسائل داخلی باشد تحت تأثیر مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای است یا حداقل همدوش مسائل داخلی است. اهمیت این مسئله زمانی بیشتر می‌شود که بدانیم آنها به قدرت جمهوری اسلامی، اسلام و بیداری اسلامی به پرچمداری پیروان اهل بیت (ع) پی برده‌اند. دشمنی آنها زمانی بیشتر شده که ایران توانسته بر همه مشکلات داخلی و تحمیلی خارجی و جنگ ایران و عراق فائق آید و به لحاظ نفوذ اولین کشور منطقه در تحولات منطقه‌ای شد و اینها امروز دست به هر کاری می‌زنند. اوضاع سوریه را به هم ریختند و درصدند اوضاع عراق را نیز به هم بریزند که موفق نمی‌شوند و همان سناریویی که در سوریه اجرا کردند می‌خواهند در عراق اجرا کنند که موفق نخواهند شد.
  • تأکید بر اینکه بیداری اسلامی سراسری شده است؛ ماجرای عراق و سوریه و خط مقدم فلسطین و لبنان یک واکنش در برابر پیروزی امواج بیداری اسلامی است.
  • قطب بیداری اسلامی شکل گرفته در کشورهای شمال آفریقا و کشورهای اسلامی در ایران و رهبری‌اش به دست مقام معظم رهبری است؛ در حال حاضر آمریکا و اسرائیل که دشمن‌ترین دشمنان ما هستند می‌دانند قطب بیداری اسلامی در اینجا و مدیریت این حرکت عظیم بیداری اسلامی به دست مقام معظم رهبری است که با تدبیر، صبر و استقامت و پایمردی کار را تا اینجا جلو برده‌اند و قبل از اینکه به سال 1404 برسیم در بعضی از حوزه‌ها مثل سیاسی، دفاعی و امنیتی در مقام اول منطقه قرار داریم.
  • روزی عراق علیه ما بود و جنگ 8 ساله را تحمیل کرد اما امروز متحد با ما به شمار می‌رود؛ روزی بعثی‌ها در سوریه حاکم بودند اما امروز همه می‌دانند ایران متحد اصلی دولت سوریه و حامی اصلی آن است و اگر کمک ایران نبود اینها در تلاش‌هایشان در سوریه موفق شده بودند.
  • با اشاره به لبنان و اینکه عوامل بیگانه و شیعیان جزو محرومین بودند اما امروز شیعیان لبنان تعیین‌کننده‌ترین نقش را دارند؛ روزی فلسطینی‌ها بمباران می‌شدند و کسی به داد آنها نمی‌رسید اما با کمک‌هایی که ایران به آنها می‌کند دیگر تلاویو کاری را نمی‌تواند از پیش ببرد و اینها نفوذ ایران است؛ در بحرین هم همین مسئله وجود دارد.
  • روابط اقتصادی و مسائل خارجی به یکدیگر پیوسته هستند و هیچگاه در تاریخ جمهوری اسلامی ایران روابط خارجی مانند امروز نبوده است؛ در حوزه اقتصادی متأسفانه هنوز به اهداف 1404 نرسیده‌ایم که بخشی از این مسئله مربوط به تحریم و بخش دیگر مربوط به بی‌تدبیری است و این بی‌تدبیری را می‌توان تبدیل به تدبیر و مسائل اقتصادی را حل کرد.
  • دولت آینده باید دولتی قانون‌گرا باشد و کار را به دست کاردان بسپارد و وزرای مختلف در آن حضور داشته باشند.
  • اشاره به دیدار با مراجع اصفهان ؛ مراجع عظام تأکید داشتند اصولگرایان باید در انتخابات آینده به یک نفر برسند و ما تلاشمان این است با کاری که پایه‌گذاری کرده‌ایم دیگران را نیز همراه کنیم؛ ما یک رئیس‌جمهور بیشتر نمی‌خواهیم و سمت‌های دیگر نیز وجود دارد که همه با هم کنار بیایند و هرکس کاری را که می‌تواند انجام دهد.
  • باید در آموزش و پرورش تحول ایجاد کرد؛ کتاب‌های گذشتگانمان مثل قانون ابن‌سینا بسیار بزرگ است و در جهان اسلامی و غیراسلامی کتاب اصلی علم پزشکی در جهان اسلام و غیر اسلام به شمار می‌رفت.
  • در دیدگاه اسلامی، انسان اشرف مخلوقات و جانشین خداوند در زمین است؛ اگر بخواهیم کتاب‌های روانشناسی را که همه ترجمه هستند درست کنیم باید دیدگاه‌ها را عوض کرد؛ در حوزه علمیه همه مسائله‌شان موضوع انسان است که انسان خدایی چگونه تربیت شود و اینکه مراحل سلوک را چگونه طی کند.
  • در همه جای دنیا با هر سیستمی که باشد یک مجلس، قوه قضاییه و یک قوه مجریه وجود دارند و جز در سایه تعامل بین قوا امکان اینکه کشور پیش رود نیست. پیشرفت مملکت جز در سایه تعامل قوا امکان پیشرفت مملکت وجود ندارد.
  • {در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در سال 84 طی یک نظرسنجی شما نفر اول، آقای احمدی‌نژاد دوم و هاشمی سوم بودند چرا شما کنار کشیدید؟ } اصل قضیه این است که زمانی خدمت حاج‌آقا مجتبی تهرانی رسیدم و ایشان به من گفت، بر تو واجب است که بیایی و همچنین گفت که خدایا شاهد باش که من گفتم اما در آخر گفت: اگر هاشمی آمد تو نیا.
  • تلاش‌های بسیاری صورت گرفت تا هاشمی نیاید و من بیایم و آقای هاشمی هم گفت اگر فقط تو باشی نخواهم آمد اما اگر یکی دیگر بیاید من نیز می‌آیم که در این راستا همه کاندیداها قبول کردند به جز یک نفر؛ که در واقع این قضیه منجر به کنار رفتن بنده در سال 84 بود.
کد خبر 209907
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز