همشهری آنلاین: محسن رضایی کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری گفت: اگر پیروز انتخابات باشم برای بانک مرکزی یکی از خانم‌های اقتصاددان را رئیس انتخاب خواهم کرد و وزیر اقتصاد هم از بین افراد باتجربه و البته اقتصاددان انتخاب خواهد شد که بعداً اعلام می‌کنم.

محسن رضایی در دانشگاه سراسری ارومیه با اشاره به اینکه مسئله مهم که من در کشور دنبال می‌کنم، مسئله اقتصاد و نحوه اداره کشور است، اظهار داشت: ما فرزندان امام و سربازان رهبری به صراحت اعلام می‌کنیم که این نحوه اداره کشور را قبول نداریم، اداره کشوری که نتواند فقر، بیکاری و گرانی را حل بکند در شأن ملت ایران نیست.

وی در ارتباط با کنار کشیدن خود از انتخابات در سال 84، خاطرنشان کرد: من در آن دوره انتخابات کنار کشیدم تا آنان که مدعیان اداره کشور هستند، بتوانند کشور را بهتر اداره کنند.

مهمترین اظهارات محسن رضایی را به نقل از فارس در زیر بخوانید:

  • مشکل اقتصادی ما ناشی از سه عامل است؛ اول روابط خارجی ایران و دوم ضعف مدیریت است که در صد سال اخیر به چشم می‌خورد، به طوری که اقتصاد ایران در صد سال اخیر یک مدیریت منسجم نداشته است و عامل آخر آن است که ساختمان اقتصاد ایران در کل اشتباه بنا شده است.
  • در هیچ جای دنیا اقتصاد تک محصولی نداریم، اما اقتصاد ایران تک محصولی است و تنها بر پایه نفت بنا شده است.
  • برای بانک مرکزی یکی از خانم‌های اقتصاددان را رئیس انتخاب خواهم کرد و وزیر اقتصاد هم از بین افراد باتجربه و البته اقتصاددان انتخاب خواهد شد که بعداً اعلام می‌کنم.
  • هدفمندی یارانه‌ها؛ این مسیری که آغاز شده را ادامه می‌دهیم و اگر مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها اجرا شود، باز تورم بالا خواهد رفت که برنامه‌ریزی کردم تا پرداخت این 45 هزار تومان را به مردم ادامه دهم و با آغاز فاز دوم 65 هزار تومان به حساب مردم واریز می‌کنیم، اما تا 6 ماه قابل برداشت نخواهد بود و در پایان 6 ماه به همراه سود دریافتی از طریق بانک قابل برداشت می‌شود.
  • یارانه سومی برای انجام فعالیت‌های کشاورزی درنظر می‌گیریم، یعنی اگر کشاورزی بخواهد، کشاورزی مکانیزه انجام دهد، یارانه به وی تعلق خواهد گرفت.
  • بنگاه‌های جدیدالتأسیس را مجبور می‌کنیم که از پنج نفر استخدامی، یک نفر آن‌ها دانشجو باشد، در غیر اینصورت به آن‌ها مجوز فعالیت صادر نخواهیم کرد.
  • اگر شورای نگهبان صلاحیت شما را تأیید نکرد، چه عکس‌العملی نشان خواهید داد؟ ؛ از دبیر شورای نگهبان بعید ‌نیست، اما ما با ایشان رفیق هستیم.
کد خبر 209831
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز