همشهری آنلاین: رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه حدود یک و نیم میلیون نفر در نوبت اعزام به حج تمتع قرار دارند، گفت: هزینه حج تمتع امسال بین 9 تا 12 و نیم میلیون تومان است.

حج مکه کعبه

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد موسوی در گفت‌وگو واحد مرکزی خبر با اشاره به مذاکراتش با مسئولان عربستان سعودی برای افزایش اعزام زائران حج تمتع افزود: مسئولان این کشور قول افزایش سهمیه حج تمتع را به ما داده‌اند.

وی گفت: سمهیه حج تمتع 92 بیشتر از سال گذشته خواهد بود که پس از نهایی شدن،‌ اعلام می‌شود.

موسوی افزود: همچنین امسال حداقل هزار نفر از عوامل خدماتی را کاهش داده‌ایم و این سهمیه را در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به این که افزایش نرخ ارز موجب افزایش حدود 2 برابری قیمت تشرف به حج تمتع شده است ،گفت: هزینه‌ها امسال براساس ارز مبادله‌ای است و اگر ارز مرجع به ما بدهند، هزینه‌ها تقریبا مانند سال گذشته محاسبه می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: سال گذشته قیمت حداقل و حداکثر هزینه‌ها به ترتیب چهار و نیم تا 6 میلیون تومان بود و امسال این رقم‌ها حداقل 9 میلیون و حداکثر 12 و نیم میلیون تومان است.

موسوی درباره انتقال پروازهای حجاج از فرودگاه بین‌المللی مهرآباد به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) افزود: سال گذشته ایستگاه‌های پروازی را افزایش دادیم و امسال نیز برای راحتی بیشتر حجاج این ایستگاه‌ها را افزایش می‌دهیم.

وی گفت: انتقال پروازهای حجاج از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی(ره) مشروط به این است که سازمان هواپیمایی سالن حجاج این فرودگاه را آماده کند.

اعزام زائران حج تمتع امسال 21 شهریور آغاز می‌شود.

کد خبر 209717
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز