چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی چهارشنبه 28 فروردین ماه و در جریان رسیدگی به طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس، ماده‌ای از این طرح را در خصوص نحوه اعلام وصول استیضاح و همچنین کاهش امضای استیضاح‌کنندگان به کمیسیون تدوین آیین‌نامه ارجاع دادند.

در ماده 13 طرح اصلاح آیین‌نامه آمده بود که به جای اعلام وصول استیضاح در اولین جلسه توسط هیات رییسه، هیات رییسه موظف است بلافاصله طرح استیضاح را به کمیسیون تخصصی ذیربط ارجاع کند، کمیسیون مکلف است حداکثر ظرف یک هفته با دعوت از استیضاح‌کنندگان و وزیر مربوطه موارد استیضاح را بررسی نماید.

پس از جلسه مذکور در صورتی که حداقل 10 نفر از امضاکنندگان استیضاح از طرح آن منصرف نشوند در اولین جلسه علنی، طرح استیضاح اعلام وصول می‌شود و پس از اعلام وصول، کاهش امضا تاثیری در مطرح شدن استیضاح در موعد مقرر ندارد مگر اینکه کلیه نمایندگان امضاکننده از انجام آن صرف نظر کنند.

نمایندگان به اصل این ماده در آئبن نامه و حذف این ماده از متن طرح پیشنهادی رای ندادند و بر این اساس این موضوع باید مجددا در کمیسیون تدوین آیین‌نامه مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر 209645
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز