همشهری آنلاین: منابع نزدیک به کنفدراسیون فوتبال آسیا از افزایش پاداش قهرمانان لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا خبر دادند.

 لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا

به گزارش ایرنا، منابع خبری عربستان سعودی روز چهارشنبه به نقل از یک منبع آگاه در کنفدراسیون فوتبال آسیا گزارش دادند: کنفدراسیون فوتبال آسیا در حال بررسی افزایش پاداش قهرمان لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا از یک میلیون و 500 هزار دلار به 10 میلیون دلار است.

براساس این گزارش ، کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از درخواست باشگاه‌های آسیا با افزایش پاداش قهرمان لیگ قهرمانان، بررسی این درخواست را در دستور کار خود قرار داده است.

در گذشته بسیاری از تیم‌های آسیایی، پاداش درنظر گرفته شده برای قهرمان لیگ قهرمانان این قاره را به دلیل صرف مبالغ زیاد برای جذب بازیکنان خارجی و داخلی برای شرکت در این مسابقات کافی ندانستند و از این موضوع ابراز گلایه کردند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا مبلغ 50 هزار دلار برای تیم های صعود کننده به جمع 16 تیم برتر ، مبلغ 80 هزار دلار برای تیم های صعود کننده به جمع هشت تیم برتر ، مبلغ 120 هزار دلار برای تیم های صعود کننده به مرحله نیمه نهایی به عنوان پاداش درنظر گرفت.

کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین به 32 تیم شرکت کننده در این مسابقات (همه تیم ها) مبلغ 20 هزار دلار پرداخت می کند.

براساس قانون مالی لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا، به تیم های پیروز در هر دیدار مرحله اول مبلغ 40 هزار دلار ، به تیم هایی که به نتیجه مساوی دست یابند مبلغ 20 هزار دلار پاداش پرداخت می کند و برای هزینه هر تیم مبلغ 30 هزار دلار به هریک از تیم ها در مرحله گروهی پرداخت می شود.

به گفته این منبع، پیش از این فیفا از کنفدراسیون فوتبال آسیا خواسته بود با انجام تغییراتی در برنامه های لیگ قهرمانان باشگاههای آسیا ، زمان برگزاری این رقابت ها را متناسب با رویدادهای بین المللی فوتبال تنظیم کند از این رو انتظار می رود کنفدراسیون فوتبال آسیا تغییرات گسترده ای را در برنامه دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا بوجود آورد.

کد خبر 209644
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز