همشهری آنلاین: رئیس سازمان اسناد وکتابخانه ملی گفت: 55 عنوان کتاب از تازه‌های نشر کتابخانه ملی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، اسحاق صلاحی در نشستی رسانه ای با اشاره به این که کتابخانه ملی در شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب تهران ایفای نقش می کند، افزود: علاوه بر حضور مستمر کتابخانه ملی در برنامه های متنوع نمایشگاه، امسال باهمکاری خانه کتاب ایران در سرای اهل قلم نیزفعالیت داریم.

وی اضافه کرد: براساس برنامه ریزی همه مهمانان خارجی حاضر در نمایشگاه کتاب در این ایام برای بازدید به کتابخانه ملی خواهند آمد.

رئیس سازمان اسناد وکتابخانه ملی با اشاره به اینکه در سال 92 تفاهم نامه هایی با کتابخانه های ملی کشورهای دیگر امضامی شود ، گفت: هفته آینده اجلاس کتابخانه ملی در ازبکستان برگزار می شود و رئیس کتابخانه ملی فیلیپین هم از 7 تا 9 اردیبهشت به ایران می‌آید .

وی افزود: هم اکنون در حال جمع آوری فهرست نسخ خطی خارج از کشور هستیم و در سال جدید 93 فهرست نسخه خطی ایرانی که در خارج از کشور موجود است، منتشر خواهد شد .

اسحاق صلاحی گفت: اسناد و نسخه های خطی ، اشیا و تابلوها، فرمان ها و هرآنچه که از کشوری در کشور دیگری وجود دارد، اگربه مرحله ثبت ملی رسیده باشد قابل انتقال نیست و فقط در صورت توافق بین دولت ها این انتقال صورت می‌گیرد.

کد خبر 209450
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز