همشهری‌آنلاین: کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه نزدیک 13 سال در وزارت اطلاعات بودم که دو سال در مورد جنگ و پشتیبانی به جنگ خدمت کردم، گفت: حدود یک سال و نیم به عنوان رئیس تحلیلگر امنیت ملی بودم که در آن دوره که من رئیس بودم پیش بینی فروپاشی شوروی را داشتیم که جزو موفقیت‌های وزارت اطلاعات در آن مقطع بود.

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور و کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری که دوشنبه 26 فروردین ماه در باشگاه خبرنگاران جوان ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(ع) گفت: ما مردان افتخار می‌کنیم از چنین بانوانی الهام می‌گیریم و زنان نیز مفتخرند که الگویشان چنین شخصی است. مهمترین اظهارات پورمحمدی در این نشست به نقل از مهر در زیر آمده است:

  • با سازوکار ائتلافی در انتخابات شرکت کرده‌ام؛ برنامه‌هایی را تدوین کرده‌ایم که این برنامه‌ها به صورت کاملتر در کتابی منتشر شده و جزئیات آن را نیز در سایت‌ها منتشر خواهیم کرد.
  • شعار دولت قانون، تولید و اشتغال و هدف از آن دولت قانونمند، ملت ثروتمند و ایران قدرتمند است و این هدف‌ها یک پیام درون خود دارد و آن عطری است که از کلام حافظ شیرازی الهام گرفته شده است. آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است / با دوستان مروت با دشمنان مدارا.
  • محور فعالیت‌های انتخاباتی من اخلاق مداری است. آمده‌ایم بداخلاقی‌ها را براندازیم یا به حداقل بکاهیم و برای این امر از خود شروع می‌کنیم و در فعالیت‌های انتخاباتی خود به دنبال رای حلال هستیم. ماجراجویی‌های آزاردهنده انجام نمی‌دهیم نه آبروی دیگران را می‌بریم و نه آبروی کشور را.
  • من عضو جامعه روحانیت هستم و جامعه روحانیت شخصی را به عنوان کاندید اعلام نکرده. در ضمن با ائتلاف پیشرفت نیز هماهنگی‌هایی انجام شده که پس از ثبت نام در مورد آن صحبت خواهد شد.
  • آیا فساد بانکی را افشا می‌کنید یا نه ؛ من نگفته‌ام فساد بانکی را افشا می‌کنم و هیچ گاه وعده بی‌جهت به مردم و مملکت نمی‌دهیم و در این رابطه نیز با هیچ کس حرفی نزده‌ایم. ما جلوی بداخلاقی‌ها می‌ایستیم.
  • من از زمانی که فعالیت انتخاباتی را آغاز کرده‌ام در مرخصی به سر می‌برم و در زمان تعطیلات برنامه سال 92 را کامل کرده و به استحضار قوه قضائیه رساندم.
  •  با افزایش تولید کالاها، گرانی، مدیریت و کنترل خواهد شد و با افزایش صادرات، درآمد سرانه ملی و فرایند توسعه افزایش خواهد یافت.
  • برنامه شما در مورد طرح هدفمندی یارانه‌ها و میزان پرداخت نقدی یارانه‌ها که یکی از بزرگترین دغدغه‌های مردم است چیست؟ ؛ پرداخت یارانه‌ها حتما سیاست اقتصادی درست و جدی است و به طور یقین عده‌ای بیشتر از مبلغ فعلی یارانه مستقیم دریافت خواهند کرد البته ما به نحوه اجرای هدفمندی در وضعیت فعلی اشکال اساسی داریم.
  • انتقادات به نحوه اجرای هدفمندی یارانه‌ها ؛ بخشی از مبلغ حاصل از هدفمندی یارانه‌ها باید به سمت تولید برود و مبلغی نیز باید به تامین اجتماعی اختصاص داده شود زیرا حدود 50 درصد جمعیت ما طبقه متوسط هستند و نیازمند تامین آتیه و آرامش زندگی‌اند.
  • بهترین راهکار نظام در زمینه اقتصادی تامین اجتماعی است. باید این راه به صورت کامل اجرا شود و در صورت اجرا قطعا آرامش در جامعه حکمفرما خواهد شد و برای این امر از جامعه بزرگ اقتصاددانان و ایده‌های خوب اقتصادی که باعث رشد اقتصادی می‌شود استفاده خواهیم کرد.
  • اگر یارانه‌ها کنترل شود می‌‎توانیم جامعه موفق داشته باشیم. ادامه اجرای صحیح هدفمندی یارانه‌ها می‌تواند تورم کمتری در بر داشته باشد و همچنین با اجرای درست آن و اختصاص درست پرداخت نقدی می‌توانیم از زیر فشارهای تحریم نجات پیدا کنیم.
  • درباره احتمال برگزاری گردهمایی پنجشنبه هفته جاری حامیان دولت و نظر وی به عنوان رئیس سازمان بازرسی کل کشور؛ من هم شنیده‌ام پنجشنبه قرار است همایشی در ورزشگاه آزادی برگزار شود لذا نامه‌ای را به سازمان میراث فرهنگی که مسئول برگزار همایش است نوشته‌ایم و در آن ذکر کرده‌ایم هدف از برگزاری چیست و هزینه‌های این همایش از کجا تامین می‌شود و تمامی موارد قانونی را تذکر داده‌ایم که همگی آنها باید رعایت شود و استفاده از منابع دولتی در این همایش خلاف قانون است.
  • عبارت دیپلماسی پنهان ؛ من نزدیک 13 سال در وزارت اطلاعات بودم که دو سال در مورد جنگ و پشتیبانی به جنگ خدمت کردم. حدود یک سال و نیم به عنوان رئیس تحلیلگر امنیت ملی بودم که در آن دوره که من رئیس بودم پیش بینی فروپاشی شوروی را داشتیم که در نوع خودش پیش بینی ارزنده‌ای بود و جزو موفقیت‌های وزارت اطلاعات در آن مقطع بود.
  • در واقع دیپلماسی پنهان شریک دیپلماسی آشکار است و نیازهای کشور را که نمی‌شود از طریق آشکار حل کرد را بررسی می‌کند و بخشی از دیپلماسی پنهان هم برای توسعه آرمان انقلاب و حوزه نفوذ بکار می‌رود. در اصل روش‌های پنهان کم هزینه و پرمحصول است.
  • یادمان نرفته اصلاح طلبان چگونه آیت الله هاشمی را کوبیدند و یادمان نرفته آنها چگونه از یک اشکال کوچک کوهی از مشکلات می ساختند و در اصل اتفاقاتی که در سال 88 مشاهده کردیم سر ریز همان اتفاقات بود.
  • کدام یک از اعضای ائتلاف 5 گانه در نظرسنجی‌ها جلو هستند ؛ نظرسنجی‌ها متفاوت است. علاوه بر آن زمان نظرسنجی نیز مهم است مثلا اگر 10 روز پیش من گفتم بالاتر هستم امروز وضعیت فرق می‌کند و نحوه انتخاب کاندیدای ائتلاف 5 گانه یک داوری است که در آن به یک نظر واحدی خواهیم رسید.
  • احتمال حضور خاتمی در انتخابات؛ در مورد حضور آقای خاتمی باید خودشان و یا اصلاح طلبان نظر بدهند اما من اعتقاد دارم باید چرخه گردش نخبگان را نهادینه کنیم و زمانی پیشنهاد دادم کسی که رئیس جمهور شده نباید دوباره کاندیدا شود چون موجب تمرکز قدرت و ثروت می‌شود و فرقی نمی‌کند چه آقای خاتمی و چه فردی دیگری در حوزه اصلاح طلبی حضور داشته باشد بنای ما این است که با کاندیدای واحد در انتخابات شرکت کنیم.
  • آینده سیاسی محمود احمدی نژاد ؛ مدیران باید از حرکت لازم برخوردار باشند و از طیفی هستند که باید مورد احترام عمومی قرار گیرند مثل همان کاری که من در وزارت کشور انجام دادم در حالی که بسیاری از مدیران دولت اصلاحات را جابجا کرده ولی همیشه حرکت آنها را حفظ کردم.
  • درباره پیوستن محسن رضایی به ائتلاف جبهه پیروان و احتمال پیوستن این ائتلاف به ائتلاف برای پیشرفت ؛ ائتلاف ما یک ائتلاف باز است . هر کسی از دوستان بخواهد ملحق شود اعلام آمادگی می‌کنیم ولی شرط آن است که هر کسی که جایگاه بهتری پیدا کرد دیگران تمکین کنند با این توضیح قطعا از حضور آقای رضایی استقبال می‌کنیم. در مورد ائتلاف پیشرفت نیز دبیر ائتلاف 5 گانه با رئیس ستاد ائتلاف پیشرفت صحبت کرده‌اند و یک قرار مشترک و نزدیک را پذیرفتیم و آن این که در یک ساز و کار مشترک عمل خواهیم کرد.
کد خبر 209298
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز