همشهری آنلاین: مصطفی محمد نجار وزیر کشورمان شامگاه یکشنبه در دیدار با شیخ ˈبن راشد آل مکتومˈ نخست‌وزیر و حاکم دبی ضمن انتقاد از اخراج ایرانیان مقیم دبی اظهار داشت: این اقدام آثار اجتماعی خوبی در روابط دو کشور نخواهد داشت.

نجار

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، نجار در این دیدار که در قصر ˈزعبیلˈ در امارت دبی برگزار شد، تاکید کرد: دشمنان نمی‌خواهند کشورهای همسایه در منطقه و همچنین شیعه و سنی با هم روابط خوبی داشته باشند.

وزیر کشورمان با خوب ارزیابی کردن این دیدار، اظهار امیدواری کرد که همکاری میان دو کشور در حوزه‌های مختلف همچنان گسترش یابد.

مصطفی محمد نجار روز یکشنبه در سفری سه روزه، به امارات متحده عربی سفر کرده است.

وی در نخستین روز سفر خود با استقبال رسمی شیخ ˈسیف بن زاید آل نهیانˈ معاون نخست‌وزیر و وزیر کشور امارات عربی متحده وارد ابوظبی شد.

تبادل نظر و گفت‌وگو درباره توسعه همکاری‌های امنیتی و انتظامی، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، جرایم سازمان یافته و گسترش مناسبات و مبادلات مرزی از جمله محورهای اصلی سفر وزیر کشور به امارات عربی متحده است.

براساس برنامه اعلام شده، محمد نجار پس از حضور در دبی و دیدار با نخست وزیر، وزیر دفاع و حاکم دبی، به ابوظبی باز خواهد گشت تا دور نخست گفت و گو با وزیر کشور امارات عربی متحده را آغاز کند.

ˈعلی عبداللهیˈ معاون امنیتی وزارت کشور، ˈمحمد عمرانیˈ رییس اداره خلیج فارس وزارت امور خارجه و ˈاحمد بخشایشیˈ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی وزیر کشور را در این سفر همراهی می‌کنند.

کد خبر 209105
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز