یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۸
۰ نفر

شاخص کل بورس تهران در مبادلات روز شنبه 277واحد کاهش یافت و به 40هزارو255واحد رسید. در داد و ستد‌های روز شنبه شرکت‌های ملی صنایع مس، پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان و گل گهر بیشترین نقش را در نزول شاخص داشتند و کاهش ارزش سهام این شرکت‌ها در مجموع 220واحد اثر منفی روی شاخص بورس برجای گذاشت.

در داد و ستد‌های روز شنبه شرکت‌های ملی صنایع مس، پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان و گل گهر بیشترین نقش را در نزول شاخص داشتند و کاهش ارزش سهام این شرکت‌ها در مجموع 220واحد اثر منفی روی شاخص بورس برجای گذاشت.

در این روز همچنین شاخص‌های 30شرکت بزرگ، شناور آزاد و صنعت هم کاهش یافتند.

رشد تقاضا برای خرید سهام پاکسان و گروه صنعتی بارز

با وجود نزول شاخص در روز شنبه اما حجم تقاضا برای خرید سهام بار دیگر افزایش یافت و بسیاری از شرکت‌ها با صف خرید سهامداران مواجه شدند به‌طوری که حجم صف خرید سهام پاکسان با ثبت 536تقاضا به 26میلیون و 678هزار سهم و حجم صف خرید سهام گروه صنعتی بارز با ثبت 535تقاضا به 24میلیون و 727هزار سهم رسید.

در روز شنبه همچنین 186تقاضا برای خرید هشت میلیون و 526هزار سهم دارویی لقمان روی میز باقی ماند. شرکت‌های سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی، سرمایه‌گذاری توسعه ملی، گروه دارویی سبحان، پتروشیمی فن‌آوران، دارویی رازک، صنایع آذرآب و بین‌المللی محصولات پارس نیز در روز شنبه با صف خرید سهامداران مواجه شدند.

‌ ‌معامله 479 میلیارد ریال کالا در روز شنبه

در مبادلات روز شنبه، بیش از 11هزار تن کالا به ارزش 479میلیارد ریال در تالارهای داخلی و صادراتی بورس کالای ایران دادوستد شد. در این روز و در تالار صادراتی، 170تن قیر 6070شرکت بام گستر زرین شرق به قیمت 600دلار در هر تن به فروش رسید. در تالار فراورده‌های نفتی و پتروشیمی هم، بیش از 2150تن انواع مواد شیمیایی شرکت‌های سینوپک کره‌جنوبی و سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران به همراه مجتمع‌های پتروشیمی اروند، برزویه، پارس، خراسان و کرمانشاه معامله شد.

کد خبر 209066
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز