گروه بورس: مدیرعامل بورس انرژی از ورود مصرف کننده‌های عمده به بورس انرژی تا پایان بهار خبر دادو در عین حال تأکید کرد بخش صنعت می‌تواند از پایان بهار به‌راحتی و به‌طور مستقیم برق مورد نیازش را از طریق بورس انرژی خریداری کند.

طرح -بورس

شاپور محمدی در گفت‌وگو با همشهری درباره تداوم معاملات برق در بورس انرژی که به‌دلیل تأمین نشدن نقدینگی از سوی وزارت نیرو با وقفه مواجه شده است گفت: بورس انرژی به‌طور مداوم در حال پیگیری تأمین نقدینگی مورد نیاز به انجام معاملات برق است اما وزارت نیرو هم برای تأمین این نقدینگی محدودیت‌هایی دارد که منجر شده، نقدینگی مورد نیاز برای معاملات برق در بورس انرژی تأمین نشود.

وی با بیان راهکاری در این‌باره افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده از سوی بورس انرژی، مصرف‌کننده‌های بزرگ برق نظیر کارخانه‌های بزرگ در بخش صنعت که نیازشان برای مصرف برق زیاد است تا پایان بهار وارد بورس انرژی می‌شوند و به‌طور مستقیم برق مورد نیازشان را از طریق بورس انرژی خریداری می‌کنند.

وی تأکید کرد: پس از آنکه مصرف‌کننده‌های عمده بتوانند برق مورد نیازشان را به‌طور مستقیم و بدون واسطه از طریق بورس انرژی خریداری کنند معاملات برق در بورس انرژی رونق بیشتری خواهد گرفت و این کار کمک زیادی به تأمین نقدینگی در بورس انرژی خواهد کرد و فقط معاملات شرکت‌های توزیع‌کننده برق می‌ماند که باید با تأمین نقدینگی برق را خریداری و به مشتریان‌شان تخصیص دهند.

وی با تأکید بر اینکه زمینه انجام معاملات برق توسط مصرف‌کننده‌های عمده تا پایان بهار فراهم می‌شود افزود: مکانیسم‌های این طرح درحال آماده شدن است و بخش صنعت می‌تواند به‌زودی برق مورد نیازش را از طریق بورس انرژی به راحتی تأمین کند.
محمدی در پاسخ به این پرسش که موضوع انتشار اوراق سلف نفتی در بورس انرژی به کجا کشید، گفت: بورس انرژی به‌طور کامل آماده انتشار و عرضه این اوراق است و در این زمینه فقط وزارت نفت و بانک مرکزی باید به توافق نهایی برسند.

به گزارش همشهری، معاملات بورس انرژی به‌عنوان چهارمین بورس کشور از روز 19اسفند‌ماه پارسال آغاز شد. قرار بود در ابتدا این معاملات با تزریق ماهانه 15میلیارد تومان از سوی وزارت نیرو دنبال شود اما به‌نظر می‌رسد به‌دلیل محدودیت‌هایی که در بودجه دولت وجود دارد این امکان برای وزارت نیرو فراهم نیست که با ورود مصرفت کننده‌های بزرگ به بورس انرژی این مشکل تا حدود زیادی حل خواهد شد.

کد خبر 209253
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز