شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: اولیور استون کارگردان مشهور آمریکا روز گذشته در سفارت اکوادور در لندن با جولیان آسانژ بنیانگذار سایت ویکی لیکس دیدار و گفتگو کرد.

stone-assange

به گزارش مهر به نقل از گاردین، او در این دیدار با تحسین از قدرت فکری آسانژ، به دو فیلم در دست ساخت درباره جولیان آسانژ حمله کرد.

استون که مدت‌هاست از آسانژ حمایت کرده است، در توییتر خود عکسی از خودش و آسانژ را منتشر کرد و نوشت: موقعیت ناراحت کننده‌ای است که آسانژ نمی‌تواند به دنبال من از در این اتاق خارج شود. او در یک اتاق خیلی کوچک با فروتنی و نظمی بزرگ زندگی می کند.

او در یک توییت دیگر نیز نوشت: فکری قوی، بدون خورشید، دوستانی که به دیدارش می‌آیند، کارهایی که باید انجام شوند، یک فیلم مستند که به زودی توسط آلکس گیبنی ساخته می‌شود که به نظر نمی رسد مهربانانه باشد و فیلمی دیگر از کمپانی دریم وورکز که غیردوستانه است... فکر نمی‌کنم بیشتر مردم آمریکا بدانند که چقدر ویکی لیکس با اهمیت است و چرا مورد جولیان آسانژ نیاز به پشتیبانی آنان دارد.

او افزوده: جولیان آسانژ تلاش زیادی برای آزادی بیان کرده و اکنون قربانی استفاده نادرست از این مفهوم شده است.

فیلم‌هایی که استون از آنها انتقاد کرده فیلم مستند آلکس گیبنی با عنوان "ما اسرار را به سرقت بردیم" است که قرار است ماه ژانویه در جشنواره ساندنس نمایش داده شود و فیلم درامی به کارگردانی بیل کاندون با عنوان "ستون پنجم" است که با بازی بندیکت کامبربچ بازیگر نقش شرلوک هولمز در نقش آسانژ ساخته شده است. در این فیلم لورا لینی، آنتونی مکی و پیتر گاپالدی نیز ایفای نقش می‌کنند. این فیلم قرار است ماه نوامبر (آبان) در آمریکا اکران شود و گفته می‌شود به فصل جوایز 2014 چشم دارد.

جولیان آسانژ با حمله به این فیلم آن را آتش‌بیار معرکه‌ای برای حمله به ایران خوانده بود.

فیلم "ستون پنجم" با استفاده از اطلاعات کتاب دانیل دامشایت-برگ با عنوان "درون ویکی لیکس"، کتاب "دوره من با جولیان آسانژ در خطرناک ترین وب سایت جهان" نوشته دیوید لای از نویسندگان گاردین و کتاب "ویکی لیکس: درون جنگ درباره پنهانکاری جولیان آسانژ" نوشته لوک هاردینگ نویسنده دیگر گاردین، ساخته شده است.

آسانژ از آگوست سال پیش (مرداد گذشته) به دنبال خطر دستگیری‌اش در سفارت اکوادور در لندن زندگی می‌کند.

کد خبر 208938
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز